برای اولین بارآثار کشورها در موزه های ایران به نمایش گذاشته می شود

مدیر دفتر امور موزه های کشور گفت:به طور میانگین در هر 10 روز شاهد افتتاح یک موزه در کشور بوده ایم. امیدواریم تا پایان سال  به قصد خود که افتتاح یک موزه در هفته در کشور است برسیم.

محمدرضا کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره افتتاح موزه در کشور طی سال گذشته گفت: بر اساس آخرین آماری که داریم سال گذشته به طور میانگین در هر 10 روز شاهد افتتاح یک موزه در کشور بوده ایم و امیدواریم تا پایان سال به هدف خود که افتتاح یک موزه در هفته در کشور است برسیم.

وی ادامه داد: آمارهایی که ما از ابتدای سال تا به حال داریم ما را امیدوار کرده و نشان می دهد این موضوع کاملا تحقق پذیر است و گرایشی که به حضور موزه و گرایش به ایجاد آن در کشور و توجه به هنر و موضوعات مختلف می شود بیانگر یک تحول اجتماعی در جامعه ما است.

مدیر دفتر امور موزه های کشور گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در 6 ماهه دوم سال در کشور شاهد آن خواهیم بود نمایشگاهی تخت عنوان "لور در تهران" است که شاخص ترین آثار تاریخی و هنری موزه لور در رابطه با تمدن هایی که در موزه لور مانند مصر،یونان و بین النهرین معرفی شده اند،در موزه ملی برای اولین بار به نمایش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: نمایشگاهی از آثار فرهنگی و تاریخی کشور ارمنستان که بیانگر پیشینه تاریخی آن سرزمین است و همین طور نمایشگاهی از کره جنوبی را خواهیم داشت. تمامی این نمایشگاه ها می تواند به آگاهی های مردم درباره جهان پیرامون در زمینه فرهنگ ها و تمدن های مختلف منجر شود.

کارگر تاکید کرد: همیشه سوال می شد چرا آثار ما در موزه های مختلف دنیا به نمایش گذاشته می شود اما از سایر موزه ها به ایران آثاری به امانت داده نشده و به نمایش گذاشته نمی شود، این موضوع خبر خوبی است که برای اولین بار در کشور ما اتفاق می افتد.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 833979

وب گردی

وب گردی