باید واگذاری ها به بخش خصوصی با سرعت بیشتری محقق شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه برخی هنوز حاضر نیستند خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنند اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور باید واگذاری بسیاری از فعالیت ها و خدمات با سرعت بیشتری به بخش خصوصی تحقق یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر علی اصغر مونسان در نشست با سرمایه گذاران بخش گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و تشکل های غیر دولتی استان گلستان تصریح کرد: به نظر می رسد دولت دوازدهم فرصت بیشتری برای خدمتگزاری به مردم نسبت به دولت یازدهم دارد.
وی افزود: شاخص هایی که در دولت یازدهم منفی بودند در این دولت رشد مثبت داشته و یا صفر شده است.
مونسان ادامه داد: در دولت یازدهم رشد اقتصادی هشت درصدی داشتیم هر چند هنوز اثرات آن در سفره مردم مشهود نبوده است.
وی اضافه کرد: دولت دوازدهم با امید فزاینده کار خود را شروع کرده و بنا دارد بیش از پیش در حوزه معیشت مردم کار کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: واقعیت ها را باید به مردم گفت و ما در سال های گذشته بیشتر شعار برون سپاری داده ایم و کمتر کار را به بخش خصوصی سپرده ایم.
دکتر مونسان گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه واقعی دولت است و نصف آن به حساب صندوق توسعه ملی و بخش دیگر آن به هدف مندی یارانه ها و صندوق بازنشستگی اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه بخش دیگری از بودجه دولت هم به هزینه های جاری و حقوق اختصاص می یابد، گفت: در این شرایط چاره ای جز واگذاری امور به بخش خصوصی وجود ندارد و باید نقش ما باید حمایتی باشد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه با سرمایه گذاری های کوچک در حوزه صنایع دستی می توانیم اشتعال مناسبی ایجاد کنیم، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید دارد، اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های کشور و یک منطقه است.
دکتر مونسان با بیان اینکه ظرفیت بزرگ اقتصادی در حوزه گردشگری وجود دارد و این حوزه می تواند در اقتصاد ملی نقش داشته باشد، اضافه کرد: در حال حاضر کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس و حتی دریای خزر مانند گرجستان در این حوزه فعال شده اند اما ما همچنان این حوزه را جدی نمی گیریم.
وی با بیان اینکه ما بیشتر حرف می زنیم اما در عمل حوزه گردشگری را جدی نمی گیریم، گفت: در شرایطی که حوزه صنایع دستی و گردشگری حوزه هایی هستند که می توانند به با سرمایه اندک اشتغال مناسب ایجاد کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: ما به سرمایه گذاری در حوزه نفت اعتقاد داریم اما به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری توجه نمی کنیم.
وی به موضوع توزیع عادلانه ثروت در کشور هم اشاره کرد و گفت: کسب و کارهای کوچک و بوم گردی جزء مباحثی است که می تواند منجر به توزیع عادلانه ثروت شود اما به آن توجه کافی نمی کنیم در حالی که می تواند عدالت اجتماعی را به همراه داشته باشیم.
دکتر مونسان تاکید کرد: ما ظرفیت های گردشگری بسیاری در کشور داریم اما بازاریابی مناسبی نداشته ایم، ما همچنین در حوزه صنایع دستی هم با وجود پتانسیل های بسیار در بسته بندی و مارکتینگ و برندسازی مشکل داریم.
وی با بیان اینکه باید از فروش فله ای جلوگیری کنیم، ادامه داد: باید با بسته بندی مناسب از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیعات و فروش بهره ببریم.
وی با تاکید بر اینکه مدیران کل میراث فرهنگی باید مدیران ایستاده و در میدان باشند، گفت: با پشت میز نشینی نمی توانیم این حوزه را فعال کنیم.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی برای هتلها داشته ایم ، افزود: همچنین صندوق کارآفرینی امید در حوزه صنایع دستی و بوم گردی بخش خصوصی راحمایت می کند.
دکتر مونسان به موضوع احیا دیوار گرگان هم اشاره و تصریح کرد: ما در ثبت جهانی این اثر کمک می کنیم و امیدواریم از اعتبار عمرانی در احیا و مرمت آن تخصیص خوبی داشته باشیم.

902/

کد خبر: 833999

وب گردی

وب گردی