چاووش اوغلو: این انتخابات آلمان  است پس  نامزدها بر مسائل خودشان تمرکز کنند

وزیر خارجه ترکیه می گوید، در مناظره انتخاباتی آلمان، بیش از مسائل داخلی، از«رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه» و «ویکتور اوربان رئیس جمهوری مجارستان» سخن گفته شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که احزاب مرکزی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از زبان نژادپرستانه مشابهی استفاده میکنند.

چاووش‌اوغلو که جهت شرکت در دوازدهمین نشست استراتژیک «بلِد» در اسلواکی به سر می برد، با شرکت در نشستی تحت عنوان "یک چشم انداز جدید برای یک واقعیت جدید" سخنانی ایراد کرد.

وزیر خارجه ترکیه در ابتدای این نشست، در پاسخ به سوالی مبنی بر مباحثات ایجاد شده در آلمان در خصوص روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: در مناظره انتخاباتی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و مارتین شولتز نامزد حزب سوسیال دموکرات، بیش از مسائل داخلی از«رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه» و «ویکتور اوربان رئیس جمهوری مجارستان» سخن گفته شد.

چاووش اوغلو ضمن تاکید بر اینکه در برخی از کشورهای اروپایی مواضع پوپولیستی افزایش یافته است، گفت: علت این امر قدرت گرفتن احزاب رادیکال و به همین شکل تضعیف احزاب مرکزی می باشد.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه احزاب مرکزی نیز سعی دارند تا با "پیروی از مواضع احزاب افراط گرا"، آراء از دست رفته خود را مجددا به دست بیاورند اظهار داشت؛ از این رو شاهد "تغییر در مواضع آنها" هستیم. متاسفانه احزاب مرکزی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از زبان نژادپرستانه مشابهی استفاده می کنند. انتخابات در آلمان برگزار می شود، نه در ترکیه و یا مجارستان. بهتر است این کشور بر مسائل داخلی خود متمرکز شود.

چاووش اوغلو ضمن تاکید بر اینکه عضویت در اتحادیه اروپا همچنان یک هدف استراتژیک برای ترکیه محسوب می شود گفت: ترکیه با گشوده و یا بسته شدن سرفصل ها و مذاکراه پیرامون مسائل فنی هیچ مسئله ای ندارد. مسئله اصلی، موانع سیاسی است که با آنها مواجه هستیم.

802

کد خبر: 834000

وب گردی

وب گردی