استاندار مرکزی حضور جدی بانک های خصوصی در اجرای طرح رونق تولید را خواستار شد

استاندار مرکزی گفت: یکی از اصلی ترین وظایف ما اجرای طرح رونق تولید است و امسال نیز نفس حضور بانک های خصوصی در تحقق این مهم بسیار مهم است.

به گزارش ایسکانیوز، محمود زمانی قمی در جلسه کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی با تاکید بر لزوم توجه به زمان باقیمانده از سال در جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط افزود: جلسه بعدی کارگروه ٢٨ شهریورماه جهت بررسی تفاوت عملکرد بانک ها برگزار می‌شود و اگر شاهد تفاوت محسوس باشیم می‌توان با انجام برنامه ریزی، باقیمانده سال را نسبت به توزیع تسهیلات اقدام کرد و در صورت بروز مشکل با تعامل در جهت رفع آن عمل کرد .

زمانی قمی تصریح کرد: لازم است که طول زمان استعلامات از دستگاه های مربوطه بررسی شود و در صورت طولانی شدن اعلام استعلامات، با توجه به اینکه طولانی شدن این مهم در اجرای اقتصاد مقاومتی اختلال و کارشکنی ایجاد می کند با مسببین امر برخورد لازم انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: امسال به دلیل انتخابات و جابجایی دولت و درگیری وزارتخانه‌ها برنامه‌ها با تاخیر پیش رفت و جلسه کارگروه در استان، دوازدهم تیرماه برگزار شد .

ظفر افشون با اشاره به اینکه امسال توازن شهرستانی در امر پرداخت تسهیلات هدفگذاری شده است، افزود: با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان سال باید تحرک بیشتری از سوی بانک ها صورت گیرد و همراه با بانک های دولتی، بانک‌های خصوصی نیز وارد میدان شوند. سال گذشته نسبت به تعلل بانک‌های خصوصی گله‌مندی‌ها اعلام شد و انتظار است امسال کمک‌رسانی بانک های خصوصی را شاهد باشیم .

وی بر کمک به نوسازی و بازسازی صنایع و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت ٦٠ درصد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ٢١٦ طرح نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که باید به سرانجام برسد البته لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه با شرکت شهرک‌ها برآورد سرمایه گذاری از طرح های نیمه تمام را انجام دهد .

به گزارش ایسنا، افشون بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ١١ طرح به مبلغ ٥٠ میلیارد تومان، تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند، اما تحقق کامل این مهم تسهیل و تسریع مسیر پرداخت‌ها را می طلبد .

902/900

کد خبر: 834004

وب گردی

وب گردی