پوتین: مردم کره شمالی علف می خورند اما از برنامه هسته ای دست نمی کشند

رییس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی بیهوده است، افزود آنها ترجیح می دهند علف بخورند اما از برنامه هسته ای خود دست نکشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، آزمایش اتمی کره شمالی را به عنوان اقدامی تحریک آمیز، محکوم اما تاکید کرد که اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور بیهوده است.

وی گفت :مردم کره شمالی ترجیح می دهند علف بخورند اما از برنامه (تسلیحاتی هسته ای) خود دست نکشند، تا احساس امنیت داشته باشند و چه چیزی می تواند امنیت را به وجود آورد؟ بازگشت به قوانین بین المللی.

وی هشدار داد، افزایش تنش نظامی می تواند به یک بحران جهانی ختم شود و تنها راه ممکن برای حل این بحران، دیپلماسی است. ما باید گفتگو را بین تمام طرف های درگیر تقویت کنیم.
پوتین با تاکید بر اینکه در هر شرایطی باید جنبه های انسانی را مد نظر داشت، افزود: میلیون ها نفر قربانی تصمیمات خشن سیاستمداران هستند. پوتین خاطر نشان کرد، امروز دیگر نظام تحریم دچار فرسودگی شده است.
این درحالی است که نیکی هیلی روز دوشنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک، ابراز داشت که، تنها شدیدترین تحریم ها به حل مشکل از طریق دیپلماسی کمک می کنند.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز با پشتیبانی از این موضع در روز سه شنبه گفت: تحریم های بیشتر برای مقابله با نقض آشکار معاهده های بین المللی از سوی کره شمالی ضروری هستند.

802

کد خبر: 834089

وب گردی

وب گردی