اولین تلویزیون 8K دنیا

در حالی که ویدیوهای با کیفیت 4K هنوز در مسیر راهیابی به جریان اصلی و رواج یافتن هستند، شرکت "شارپ" پا را فراتر گذاشته و اولین تلویزیون دنیا را با کیفیت تصویر 8K ساخته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از گیزمگ، سری جدید تلویزیون‌های "شارپ"، ملقب به "Aquos 8K" خواهد بود. یک سری از تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌هایی که قابلیت ارائه کیفیت 8K را داشته و می‌توانند کیفیت محتواهای HD و 4K را بهبود بخشند.

کیفیت 8K با رزولوشن 7680* 4320، دارای 4 برابر پیکسل‌های 4K و 16 برابر HD 1080p است.

این فناوری چند سالی هست که ابداع شده اما قیمت بالا و گران، استفاده از آن را تنها به محیط‌های تجاری محدود کرده بود و به صورت تلویزیون در دسترس عموم قرار نداشت.

"شارپ" سری "Aquos" را اولین تلویزیون‌های 8K در جهان می‌نامد. این شرکت هنوز جزئیات سری جدید تلویزیون‌های خود را افشا نکرده اما حداقل مشخص شده که مدل "LC-70X500" که در بازار ژاپن فروخته می‌شود، دارای نمایشگر 70 اینچی، نور پس زمینه LED، صفحه نمایش LCD، چهار پورت HDMI و وزن 42.5 کیلوگرمی است.

هنوز حرفی از قیمت این تلویزیون‌ها نشده است اما احتمالا هنوز قدری گران خواهد بود که همگان به راحتی قدرت خرید آن را نداشته باشند.

حتی اگر شما یکی از این تلویزیون‌ها را تهیه کنید، باید بدانید که تولید محتوا با کیفیت 8K چند سال طول خواهد کشید. اما "شارپ" در تلاش برای حل این معضل توسط ایجاد دوربین‌های 8K و گیرنده‌های پخش 8K است که احتمالا به توجه به سیستم پخش تلویزیونی جدیدی که سال آینده در ژاپن راه اندازی خواهد شد، امکان ارسال و دریافت محتواهای 8K نیز برای ژاپنی‌ها فراهم خواهد شد.

"شارپ" می‌گوید که سری "Aquos 8K" در ماه اکتبر پس از رونمایی در چین، در ماه دسامبر در ژاپن عرضه خواهد شد.

این تلویزیون‌ها در فوریه 2018 در تایوان و در ماه مارس در اروپا عرضه خواهند شد.

کد خبر: 834091

وب گردی

وب گردی