وزیر خارجه ترکیه به دیدار مسلمانان آواره میانماری در بنگلادش می رود

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه برای دیدار با مسلمانان آواره میانمار، به بنگلادش سفر می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، وزیر امور خارجه ترکیه راهی بنگلادش می شود. وی در این سفر با مقامات بنگلادشی در ارتباط با آخرین تحولات مربوط به کشتار مسلمانان آراکان و وضعیت آنها گفت و گو کرده و از اردوگاه آوارگان آراکانی در شهر کوکس بازار در این کشور بازدید خواهد کرد.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که کشور میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سالجاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در روزهای اخیر، دهها هزار نفر از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش 'آنگ سان سوچی' رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت در برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.

منبع: ایرنا

802

کد خبر: 834099

وب گردی

وب گردی