جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: وزارت امور خارجه برای توقف قتل عام مسلمانان میانمار تلاش کند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی تأکید کرد: وزارت امور خارجه تمام همت خود را برای جلوگیری از قتل عام مسلمانان میانمار به کار ببرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی منتشر شده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

موج جدید خشونت‌ها توسط ارتش و افراطیون بودایی در رفتاری بی‌رحمانه با آتش کشیدن منازل، سر بریدن کودکان، زنده به آتش افکندن و نسل کُشی مردم ستمدیده و از طرفی مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار و همچنین سانسور رسانه‌ای فجایع صورت گرفته توسط رسانه‌های جهانی، نشان از اوج مظلومیت و بی پناهی آوارگان روهینگیایی دارد.

این همه خشونت، خونریزی و قتل عام که گفته می‌شود پشت صحنه این خشونت‌ها تحریک رژیم صهیونیستی است، باید با فشارهای بین‌المللی از طرف دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی متوقف شود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت شدید این جنایت‌ها، از مسلمانان آزادیخواه جهان می‌خواهد ضمن همراهی با مسلمانان مظلوم میانمار، فریاد خشم و اعتراض خود را به سازمان‌ملل برسانند و همچنین از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز انتظار می‌رود تمام همت خود را جهت جلوگیری از این فاجعه انسانی به کار گیرد تا دیگر شاهد قربانی شدن و ذبح مسلمانان نباشیم.

901

کد خبر: 834104

وب گردی

وب گردی