حاجیان  به خانه بر می گردند/ ۲۶ بیمار با اولین پرواز به کشور منتقل شدند

در نخستین روز از عملیات بازگشت حجاج، 2 هزار و ۱۸۰ زائر درحالی به کشور برمی‌گردند که یکی از پروازها با تاخیر چند ساعته انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز همزمان با آغاز عملیات انتقال حجاج به کشور، از بامداد سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه حجاجِ استان‌های همدان، قم، هرمزگان، مرکزی و اردبیل به خانه برمی‌گردند.

این زائران که تا پایان وقت امروز شمار آن‌ها به ۲۱۸۰ نفر می‌رسد، با ۱۶ کاروان و ۹ پرواز ایرانی از جده وارد فرودگاه‌های اردبیل، امام خمینی (ره) و بندرعباس می‌شوند.

همچنین با نخستین پرواز، ۲۶ بیمار به کشور بازگردانده می‌شوند. پیرحسن کولیوند ـ معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفته که ۲۰ بیمار دیگر قرار است از فرودگاه جده برای ادامه‌ی درمان به کشور بازگردانده شوند.

به گفته‌ی او، در حال حاضر ۴۰ زائر در عربستان بستری هستند که ۱۸ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌های سعودی و باقی در درمانگاه‌های ایران در حال درمان هستند و همزمان با سایر حجاج به کشور بازگردانده خواهند شد.

حمید محمدی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز گفته که عملیات انتقال حجاج به کشور تا پنجم یا ششم محرم برابر با چهارم و پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتقال ۶۸ هزار زائر ایرانی با شرکت‌های هواپیمایی ایران و ۱۸ هزار تن دیگر با ایرلاین‌های سعودی خواهد بود. پذیرش این حجم از پروازها توسط شرکت‌های ایرانی به گفته‌ مقامات حج کشورمان، عملیات بازگشت را حساس کرده است، به طوری که امروز پرواز بندرعباس با ۷ ساعت تاخیر وارد شد. این پرواز قرار بود ساعت ۹ صبح انجام شود که تا بعدازظهر طول کشید.

700

کد خبر: 834126

وب گردی

وب گردی