ترامپ رفتار طبیعی ندارد و برای ریاست‌جمهوری مناسب نیست

واشنگتن پست نوشت توفان هاروی، بحران کره شمالی و ادعای واهی رئیس‌جمهور آمریکا درباره شنود مکالماتش از سوی اوباما بیانگر این است که او برای ریاست‌جمهوری شایستگی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت اقدامات روزهای اخیر دونالد ترامپ ثابت می‌کند او برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست. اظهارات و اقدامات رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با سه موقعیت متفاوت نشان می‌دهد او برای این کار ساخته نشده است. دروغ‌های آشکار ترامپ، عدم توانایی او در نشان دادن همدردی با آسیب‌دیدگان بحران‌های داخلی و بی‌کفایتی او در مدیریت بحران‌های بین‌المللی همه نشان از آن دارد که وی برای ریاست جمهوری آمریکا فرد مناسبی نیست.

در ادامه گزارش آمده است ترامپ، باراک اوباما -رئیس جمهور پیشین آمریکا- را به شنود مکالماتش در برج ترامپ متهم کرده است؛ ادعایی که همه به جزء افراد مبتلا به بیماری‌های روانی -از قبیل شان هنیتی، مجری شبکه فاکس نیوز- در کذب بودنش متفق‌القول بودند. وزارت دادگستری آمریکا عصر روز جمعه با صدور یک حکم دادگاهی تأیید کرد هیچ‌گونه شواهدی دال بر شنود مکالمات برج ترامپ یافت نشده است. این در حالی است که برای انجام تحقیقات درباره این ادعای بی‌اساسِ ترامپ پول مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه شده است و شماری از نیروهای دولتی نیز با رها کردن وظایف اصلی‌شان مأمور رسیدگی به این پرونده بودند. اینگونه اقدامات ترامپ غیرقابل بخشش هستند؛ ترامپ با طرح این ادعاهای دروغین-همانند ادعاهایش درباره در دست داشتن نوارهای مکالمات خود با جیمز کومی، رئیس اخراجی اف بی آی- تلاش می‌کند بر سر راه تحقیقات درباره دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مانع‌تراشی کند. این ادعاهای بی‌اساس بیانگر این است که ترامپ برای محافظت از خودش از توسل به دروغ‌های مضحک ابایی ندارد.

نگارنده گزارش می‌افزاید ترامپ در مدت چندین دهه حضورش در دنیای تجارت همواره از دروغگویی برای پیشبرد اهداف خود سود برده است. او اکنون در مقام رئیس جمهور آمریکا نیز به این عادت خود ادامه می‌دهد. او در 7 ماه حضورش در کاخ سفید، بیش از یکهزار دروغ گفته است. 60 درصد رأی‌دهندگان آمریکایی اکنون ترامپ را فرد صادقی نمی‌دانند. دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا پیامدهای ناگوار سیاسی و زیان‌‌های حقوقی به دنبال داشته است که هر روز بر شدت آن‌ها افزوده می‌شود.

در ادامه گزارش آمده است توفان سهمگین هاروی یکبار دیگر نشان داد ترامپ همانند انسان‌های عادی فکر نمی‌کند و رفتار یک آدم نرمال را ندارد. او در سفر خود به ایالت تگزاس برای دیدار با آسیب‌دیدگان توفان هاروی و سیلاب‌های ناشی از آن، رفتاری که بیانگر همدردی‌اش با قربانیان این حادثه باشد از خود بروز نداد. رئیس جمهور آمریکا در جریان این سفر همواره نیشخند می‌زد و از این سفر به عنوان فرصتی برای خودستایی بهره برد. او در اظهارات خود درباره سفرش به تگزاس به جای استفاده از واژه «دردناک»، عبارت‌هایی مانند «بسیار عالی» و «شگفت‌انگیز» را بکار برد. در بحبوحه این بحران و زمانی که رسانه‌های آمریکا به وظیفه خود –یعنی اطلاع‌سانی– عمل می‌کردند، او از این فرصت برای حمله لفظی به خبرنگاران سود جست. ترامپ با زبان همدردی بیگانه است. رئیس جمهور خودشیفته آمریکا فاقد هر گونه توانایی برای بیان همدردی و نمایش احساسات و عواطف (بشردوستانه) است.

واکنش ترامپ به آزمایش اخیر اتمی کره شمالی نیز نشان می‌دهد او توانایی آن را ندارد تا در چنین مواقعی رویکردی ثابت و هوشیارانه اتخاذ کند. رئیس جمهور آمریکا در واکنش به آزمایش بمب هیدروژنی از سوی پیونگ یانگ، با انتشار چندین پیام توییتری علاوه بر محکومیت این اقدام، چین و کره جنوبی را نیز از حمله‌های لفظی خود بی‌نصیب نگذاشت. او تهدید کرد روابط تجاری آمریکا را با شرکای تجاری کره شمالی قطع خواهد کرد. ترامپ توانایی آن را ندارد تا در چنین مواقعی برای اجتناب از تهدیدات بیشتر با دوستان و متحدان واشنگتن اعلام همبستگی کند. به نظر می‌رسد اظهارات بیش از حد خصمانه رئیس جمهور آمریکا نه تنها باعث ترس کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی نیست، بلکه موجب تحریک او می‌شود. طرح ادعاهای غیرشفاف و توخالی تنها به اعتبار آمریکا خدشه وارد می‌کند و متحدان واشنگتن را به این باور می‌رساند که اینگونه اظهارات در نهایت به یک تقابل نظامی خواهد انجامید.

در پایان گزارش نیز آمده است تصور رسیدن ترامپ پس از راهیابی به کاخ سفید سرانجام به پختگی لازم برای ریاست جمهوری، توهمی بیش نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 834164

وب گردی

وب گردی