واکنش بشار اسد به شکسته شدن محاصره دیرالزور

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به دنبال شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور بعد از ظهر امروز از تلاش نظامیان سوری حاضر در شهر و نظامیانی که در شکستن محاصره مشارکت داشتند قدردانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه العالم، بشار اسد در تماس تلفنی با «رفیق شحاده» رئیس کمیته امنیتی دیرالزور، «حسن محمد» فرمانده یگان 17 و «عصام زهر الدین» فرمانده لشکر 104 گارد ریاست جمهوری از ایثار و فداکاری گسترده نظامیان برای پایان دادن به محاصره دیرالزور قدردانی کرد.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز سه شنبه موفق شدند محاصره نیروهای خود در دیرالزور توسط داعش را در هم شکنند.

به گزارش خبرگزاری سانا، اسد خطاب به این فرماندهان و نیروهای ارتش سوریه گفت: «با ایستادگی خود در برابر سخت ترین گروههای تروریستی در زمین ثابت کردید که وظیفه شناسید و به عهد خود پایبندید».

رئیس جمهوری سوریه با تأکید بر اینکه این افراد برای نسلهای بعد بهترین الگو هستند، تصریح کرد که آنان امانت دار و مدافع شهروندان بی دفاع هستند و وظیفه خود را به بهترین صورت انجام دادند.

وی افزود: «تاریخ به یاد خواهد داشت که برخی از دوستانتان خود را در راه میهن قربانی کردند، برخی دیگر زخمی شدند و وی را به صورت ابتدایی مداوا کردند و سپس به جنگ ادامه داد. لذا این خونهای پاک پیروزی قاطعی را در برابر تفکر تکفیری تروریستی رقم زد که تحت حمایت منطقه ای و بین المللی قرار داشت».

رئیس جمهوری سوریه در پایان تأکید کرد که نیروهای سوری دوشادوش یکدیگر شدیدترین نبردها را برای شکست محاصره دیرالزور انجام دادند تا منطقه را از لوث تروریسم پاک کرده و امنیت را به جای جای سوریه بازگردانند.

از سوی دیگر نهاد ریاست جمهوری سوریه هم امروز سه شنبه بیانیه ای درباره شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور صادر کرد.

به گزارش خبرنگار العالم، در این بیانیه آمده است: "نیروهای ارتش سوریه و نیروهای متحد و هم پیمانان آنها با شکست محاصره دیرالزور که بیش از 3 سال ادامه داشت، به نیروهای قهرمان گارد ریاست جمهوری و لشکر 17 که در طول محاصره در مقابل تروریستها از شهر دفاع میکردند، رسیدند".

مراسم جشن و پایکوبی به خاطر پیروزی ارتش سوریه و شکستن محاصره شهر دیرالزور که بیش از سه سال متوالی ادامه داشت، در محله های این شهر برگزار شد.

802

کد خبر: 834168

وب گردی

وب گردی