دست شهرداری شیراز برای کمک به تخت جمشید بسته است/ کمک شورای شهر برای آزادسازی اراضی تپه «پوستچی»

عضو شورای شهر شیراز گفت: دست شهرداری برای کمک به تخت جمشید بسته است.

احمد تنوری عضو شورای شهر شیراز با بیان این که تپه پوستچی نیازمند توجه ملی است در گفت و گو با ایسکانیوز، اظهار داشت: ما در شورای شهر پنجم در بحث آزادسازی اراضی تپه پوستچی همکاری ویژه ای با میراث فرهنگی خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر شیراز برای جلوگیری از نشست زمین بخصوص در مورد تخت جمشید اقدامی خواهد کرد، گفت: شورا براساس قوانین و مقررات حاکم نمی تواند خارج از محدوده شهر فعالیت کند و تخت جمشید در محدوده شهر شیراز قرار نگرفته است.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به این موضوع که شهرداری شیراز از ثروتمندترین نهادهای عمومی غیردولتی در کل جنوب کشور است متاسفانه برای کمک به تخت جمشید دستش بسته است.

تنوری با بیان این که تخت جمشید به عنوان مهمترین میراث باستانی ایران است، ادامه داد: "نقش رستم" از آثار باستانی است که در مجموعه شهرستان مرودشت واقع شده و نیازمند توجه ملی است یعنی نهادها و سازمانهای مسوول در سطح ملی باید به این اثر توجه ویژه ای داشته و باید بودجه بیشتری به این اثر اختصاص داده شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان این که مرودشت از امکانات کمی برخوردار است، گفت: تخت جمشید در محدوده کلان شهرها واقع نشده و شهرداری ثروتمندی ندارد، به همین نسبت شهرداری مرودشت با مشکلات عدیده ای در بحث تامین بودجه مواجه است.

/900901

کد خبر: 834170

وب گردی

وب گردی