وزارت خارجه باید در راستای همکاری منطقه ای و اقتصاد سیاسی حرکت کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که وزارت خارجه باید در جهت تحقق دو ابربرنامه وزیر خارجه یعنی افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و اقتصاد سیاسی حرکت کند، موضوعی که نتیجه آن افزایش روابط با کشورهای دنیا و منطقه می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی برخلاف برخی از کشورها معتقد است که همه دنیا آمریکا نیست چون بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری دشمنی آمریکا با ایران پایانی ندارد و باید با تقویت ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی با کشورهای مختلف ارتباط و تعامل برقرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید در همین راستا به دنبال تقویت روابط دوجانبه و راهبردی با کشورهای منطقه و دنیا باشد، گفت: در همین رابطه نیز آقای ظریف دو ابربرنامه را برای چهار سال آینده وزارت خارجه یعنی افزایش همکاری‌های اقتصادی و اقتصاد سیاسی در نظر دارد، برنامه‌هایی که کارنامه خوبی را از وزارت خارجه به جا می‌گذارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: برنامه وزارت خارجه در اقتصاد جذب ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه است که با توجه به برنامه‌های قبلی ما همچون مناسبات اقتصادی با ترکیه و عراق می‌تواند فوایدی برای کشور داشته باشد. ما پیش از این به دنبال مناسبات اقتصادی با ترکیه به میزان ۳۰ میلیارد دلار و مناسبات اقتصادی با عراق قبل از داعش به میزان حدود ۱۲ میلیارد دلار بودیم که هر کدام از این مناسبات چند برابر ارتباطات با ۲۸ کشور اتحادیه اروپا خواهد بود.

فلاحت‌پیشه در جمع‌بندی، ‌گفت: طبیعتا اگر این مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه به بهترین شکل برقرار شود و بتوانیم ظرفیت‌های منطقه را فعال کنیم هم به توصیه مقام معظم رهبری عمل شده و هم این موضوع برای تمامی دنیا روشن می‌شود که همه جهان آمریکا نیست و می‌توان با کشوری غیر از آمریکا رابطه برقرار کرد.

303

منبع: ایسنا

کد خبر: 834260

وب گردی

وب گردی