شورای امنیت چرا مقابل قتل‌عامِ مسلمانان سکوت اختیار کرده است؟

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید مسلمانان اجتماعی متشکل از وزرای خارجه کشورهای اسلامی تشکیل دهند و برای حل مشکل قتل‌عام مسلمانان میانمار فکری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) اظهار داشت: مرحوم علامه مجلسی در جلد 75 بحارالانوار حدیثی نقل کرده که شاکر هر شکری که از نعمت می‌کند نتیجه‌ای که از شکر می‌گیرد بالاتر از خود شکر است به این دلیل که نعمات مطاع‌هایی است که غالباً زودگذر است بنابراین آنچه از شکر عاید انسان می‌شود از خود نعمت بالاتر است.

وی بابیان اینکه معنای شکر در احادیث و قرآن دامنه‌دار است، گفت: وجدان انسان می‌گوید که باید از منعم تشکر کرد و به دنبال شناسایی منعم می‌رویم تا از او تشکر کنیم، بنابراین پایه شکر خداشناسی است.

مرجع تقلید شیعیان به دو گونه شکر یعنی شکر با قلب و شکر با عمل اشاره کرد و افزود: کفران نعمت سبب سلب نعمت و شکر نعمت سبب بقای نعمت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یکی از نعمت‌های مهم را نعمت ولایت و نظام اسلامی بیان کرد و گفت: کسانی که زمان گذشته و قبل از انقلاب را درک کرده‌اند می‌دانند که چه حقارت‌هایی به ایرانیان می‌شد، نمایندگان مجلس را آمریکا باید تأیید می‌کرد، آبرویی برای ما نگذاشته بودند اما امروز در دنیا سرفراز هستیم و باج به آمریکا با آن گردن‌کلفتی و یا به حتی اروپا نمی‌دهد.

وی ادامه داد: امروز کشورمان در مقابل اسرائیل می‌ایستد و یا به عراق کمک می‌کند اما در گذشته جرأت ایستادن در مقابل دشمنان را نداشت این نعمت‌ها را باید شکرگذاری کرد و مشکلات را با دست‌به‌دست هم دادن حل کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: پست و مقام‌ها را نباید سهم‌بندی و جناح‌بندی کرد باید اعطای مقام‌ها براساس صلاحیت‌ها باشد و همه به فکر حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی باشند در این صورت است که دشمنان نتوانند توانست بر ما چیره شوند.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: این کشور حدود 60 میلیون جمعیت دارد و 2 درصد آن مسلمان هستند، بودائیان تصمیم به قتل‌عام مسلمانان گرفته‌اند حتی من شنیدم طالبان این قتل‌عام را محکوم کرده‌اند اما دنیا بی‌تفاوت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: شورای امنیت، اگر گردی به دامان اسرائیل بنشیند دادش بلند می‌شود چرا سکوت اختیار کرده است.

وی به ارائه پیشنهادی پرداخت و گفت: باید مسلمانان، اجتماعی متشکل از وزرای خارجه کشورهای اسلامی تشکیل دهند و برای حل مشکل فکری کنند، باید در این‌گونه موارد به‌طور جدی ورود کرد و فریاد کشید و در مقابل این جانیان وحشی بی‌رحم ایستاد و از آن‌ها دفاع کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به‌پیش رو بودن عید غدیر گفت: باید غدیر از مظلومیت بیرون آید و باید به محتوای غدیر تمام جوانان شیعه را وارد کرد و غدیر را با آبرومندی بیشتر برگزار کرد، بنده نیز در راهپیمایی عید غدیر شرکت خواهم کرد.

902/900

کد خبر: 834293

وب گردی

وب گردی