توضیحات عضو شورای شهر تبریز درباره لغو جلسه انتخاب شهردار/ اسامی و سابقه کاندیداها

عضو شورای شهر تبریز دلیل لغو جلسه روز سه شنبه انتخاب شهردار را تشریح کرد.

سعید دباغ نیکوخصلت عضو شورای شهر تبریز درباره تصمیم برای انتخاب شهردار این شهر در گفت و گو با ایسکانیوز، بیان کرد: در جلسه سه شنبه (14 شهریور ماه) شورای شهر نامه ای از سوی هیات رئیسه مبنی لغو جلسه برای انتخاب شهردار دریافت و به همین سبب جلسه لغو شد.

وی تصریح کرد: متن نامه درمورد درخواست تقاضا برای تشکیل جلسه در روز پنجشنبه بود.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: اعضای شورا برای رسیدن به یک اجماع در راستای انتخاب شهردار تلاش می کنند.

نیکوخصلت با اشاره به این که شهر تبریز یک شهر تاریخی است، افزود: تبریز در همسایگی کشورهای آذربایجان، ترکیه و ارمنستان قرار گرفته و به همین دلیل دارای فضای تجاری، صنعتی و سیاسی است.

وی ادامه داد: شهرداری که قصد فعالیت در تبریز را دارد باید ویژگی هایش کمی با شهرهای دیگر متفاوت باشد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به این که تلاش اعضابرای کاهش دوران سرپرستی در شورا است، در پایان گفت: دو ماه و نیم فرصت برای انتخاب شهردار وجودد دارد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه سه شنبه(14 شهریورماه) شورای شهر تبریز برای انتخاب شهردار به یکباره لغو شد، این در حالی است که قرار بر این بود تا شورا ساعت 18 تشکیل جلسه دهد.

شکور اکبرنژاد رئیس شورای شهر تبریز درباره دلایل لغو جلسه‌، گفت: قصد داریم فرد منتخب برای شهرداری مورد نظر تمامی اعضای شورا و با 13 رأی انتخاب شود.

وی ادامه داد: لغو جلسه با هماهنگی اعضای هیأت رئیسه اتخاذ و به اعضای شورا اطلاع داده شده است.

گفتنی است اسامی و رزومه کاندیدای شهرداری تبریز که برنامه های خود را ارائه داده اند، بدین شرح است؛

میرعلی اصغر الموسوی متولد 1333 در تبریز و زادۀ یکی از خاندان‌های معروف مذهبی این شهر است. لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در رشته حقوق قضایی به ترتیب از دانشگاه بهشتی تهران و بیروت لبنان دریافت کرده و مدتی برای کسب دکترا راهی فرانسه شده اما با وقوع انقلاب اسلامی به ایران برگشته و به‌عنوان دادیار و سپس دادستان شهر مسجدسلیمان خوزستان مشغول به کار شده است. وی در سال 58 مسئولیت امور مرزی استانداری آذربایجان شرقی با اتحاد جماهیر شوروی را بر عهده داشت که این آغازی برای ورودش به دستگاه دیپلماسی کشور بود.

مهدی سلیمان پور یکی از باسابقه‌ترین مدیران شهرداری و از نیروهای موردعلاقه علیرضا نوین شهردار پیشین تبریز است. او بهترین عملکرد خود را در سال 86 تا 88 و هنگامی‌که شهردار منطقه 2 تبریز بود تجربه کرده است و موفق شد در این دوران اصلاحات گسترده‌ای در این بخش از تبریز به وجود آورد. سپس به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری انتخاب شد و پس‌ازآنکه علیرضا نوین در سال 92 از شهرداری تبریز کنار رفت، اعلام بازنشستگی کرد.

مصطفی مولوی متولد 1338 در میانه و فارغ‌التحصیل رشته عمران است. او در دوران دفاع مقدس از معاونان شهید مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا بود و حالا جزو بزرگان جریان اصلاحات در استان به شمار می‌رود. مولوی در سال 88 ریاست ستاد میرحسین موسوی و در سال 92 معاونت ستاد حسن روحانی در انتخابات را بر عهده داشت.

ایرج شهین باهر کارشناس ارشد شهرسازی است و بیش از هر چیزی به فعالیت در همین حوزه شناخته می‌شود. او که دو دوره سابقه حضور در شورای شهر تبریز را دارد، هم‌اکنون نیز رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شوراست اما در انتخابات اخیر با کسب رتبه چهاردهم عضو علی‌البدل شد و از ورود به عمارت تاریخی ساعت بازماند.

عبادالله فتح اللهی چهره ناآشنایی برای مردم تبریز نیست. وی که متولد 1339 و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت دانشگاه تهران است، در سال‌های 78 تا 82 هم شهردار تبریز بود و جالب‌تر آنکه نخستین شهردار این شهر بود که پس از تشکیل شوراهای شهر و توسط منتخبان دوره نخست به این سمت انتخاب شد.

901

کد خبر: 834304

وب گردی

وب گردی