همتی: پرداخت به موقع خسارت هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی، پرداخت به موقع خسارات واقعی را از بزرگترین مطالبات مردم دانست و گفت: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت به موقع به زیان‌دیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.

او افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت به موقع به زیان‌دیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است.

همتی برآورد خسارت از سوی شرکت های بیمه به عنوان یکی از طرفین قرارداد بیمه، را چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: در اینجا است که نقش ارزیابان خسارت بیمه‌ای به عنوان کارشناسان مطلع و بی‌طرف در برآورد خسارت نمود پیدا میکند و ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، می‌تواند در جلوگیری از تقلبات بیمه‌ای نیز سهیم باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: با عنایت به صدور بیش از ۵۰ میلیون بیمه نامه و بیش از ۵ میلیون مورد خسارت پرداختی در سال، فضای کاملاً مناسبی برای فعالیت این قشر از فعالان صنعت بیمه فراهم می‌باشد تا به یکی از بزرگترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.

رئیس شورای عالی بیمه افزود: انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد در جای خود عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد ارزیابان خسارت می باشد . به علاوه از بسیاری از اختلافات و نارضایتی مردم از بیمه جلو گیری می نماید.

همتی در پایان ضمن رونمایی از کتاب مجموعه اطلاعات تخصصی و حرفه ای اعضا انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بی‎طرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفه‎ای، تعامل مناسب و منطقی با ذی‎نفعان صنعت بیمه داشته باشند.

401

کد خبر: 834315

وب گردی

وب گردی