شب مه لقا ملاح برگزار می شود

به منظور بزرگداشت مه لقا ملاح در خدمت به حفظ محیط زیست ایران در بیش از 8 دهه شبی به افتخار او با همکاری مجله بخارا و مجله صنوبر در کانون زبان فارسی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مه لقا ملاح فعال محیط زیست، در سال ١٢٩٦ متولد شد. وی فرزند خدیجه افضل وزیری و نوه خانم استرآبادی است. پس از تحصیل در فلسفه علوم تربیتی و جامعه شناسی از دانشگاه تهران مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی گرفت و برای تحصیل به پاریس رفت و از دانشگاه سورین مدرک دکترای جامعه شناسی گرفت و به ایران بازگشت و پس از مدتی در کتابخانه دانشگاه تهران مشغول کار شد و در سال ١٣٤٧ به ریاست کتابخانه مؤسسه تحقیقات روان شناسی برگزیده شد.

خانم ملاح پس از بازنشستگی وقت خود را در راه مبارزه با آلودگی محیط زیست گذاشت و در سال ١٣٧٢ با همراهی همسرش و چندین استاد دانشگاهی علاقمند به محیط زیست سازمان غیردولتی زیست محیطی به نام «جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست» بنیان گذاشت و از وی به عنوان مادر محیط زیست یاد می شود و اکنون در سن ١٠٠ سالگی ساکن تهران است.

در این مراسم نوش افرین انصاری، دکتر شیوا دولت آبادی، رخشان بنی اعتماد، اسماعیل کهرم و مجتبی میر طهماسب سخنرانی خواهند کرد و همچنین فیلم مستند «همه درختان من» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد به نمایش در می آید.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می توانند در ساعت پنج بعداز ظهر چهارشنبه بیست و دوم شهریور به آدرس خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک 12 کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) مراجعه کنند.

502

کد خبر: 834321

وب گردی

وب گردی