افزایش کمک‌هزینه تحصیلی به فرزندان جانبازان

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:با توجه به این که در گذشته پرداخت کمک هزینه شهریه دانشگاه فقط به فرزندان ایثارگران با بالای 25 درصد جانبازی پرداخت می‌شد، با افزایش میزان اعتبار این بخش در برنامه ششم توسعه به بیش از 5 هزار میلیارد ریال، ارایه این کمک‌هزینه به افراد با شرایط جدید نیز میسر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سعید عندلیبی گفت: در قالب برنامه ششم توسعه، کمک‌هزینه تحصیلی به فرزندان ایثارگران با کمتر از 25 درصد جانبازی و با 6 ماه سابقه رزمندگی نیز اختصاص می‌یابد.

وی افزود: کمک 30 درصدی هزینه تحصیلی فرزندان خانواده ایثارگران در برنامه ششم توسعه برای فرزندان ایثارگران با جانبازی کمتر از 25 درصد و افراد با 6 ماه سابقه رزمندگی از آغاز سال تحصیلی 96-97 در نظرگرفته شده و پرداخت می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که دغدغه اصلی خانواده شهدا و ایثارگران اشتغال فرزندان است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس قانون، سهمیه 25 درصدی اشتغال برای فرزندان خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان اختصاص دهند، تا دغدغه خانواده شهدا و ایثارگران برای اشتغال فرزندانشان برطرف شود.
وی به برنامه ششم توسعه و قانون جامع خدمات ایثارگران اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه با نگاه توسعه خدمات، جامعه مشمول خدمت در این حوزه که به صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات دریافت می کنند به سه میلیون و 500 هزار نفر رسید.
وی گفت: میزان اعتباراتی که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرد موجب رضایت جامعه هدف نمی شود و هم افزایی دستگاه هایی اجرای باید بیش از پیش افزایش یابد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : طبق ماده 11 قانون جامع خدمات ایثارگری، تکلیف رسیدگی به گلزارهای شهدا به وزارتخانه های نفت و نیرو و شهرداری ها محول شده است، اما با این وجود، بنیاد شهید و امور ایثارگران، از منابع داخلی خود، حمایت مالی برای حفظ و توسعه این مکان‌های مقدس را بر عهده گرفته است.
در این نشست محمد رضا خباز استاندار سمنان، حجت الاسلام حسن فریدون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند که در مورد رسیدگی، بهبود و افزایش خدمات به جامعه ایثارگران تبادل نظر شد.
3 میلیون و 500 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران را دریافت می کنند، 250 هزار جانبار بالای 25 درصد در کشور وجود دارد، استان سمنان بیش از 3 هزار شهید، 3 هزار و 600 جانباز و 243 آزاده تقدیم کشور کرده است.

705

کد خبر: 834342

وب گردی

وب گردی