مجازات عشایری که به صورت غیرمجاز درمناطق حفاظت شده تعلیف احشام داشتند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار علیه ۹ نفر از عشایری که به صورت غیرمجاز درمناطق حفاظت شده تعلیف احشام داشتند دادخواست حقوقی مطالبه خسارت تنظیم شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار علیه ۹ نفر از عشایری که به صورت غیرمجاز درمناطق حفاظت شده تعلیف احشام داشتند دادخواست حقوقی مطالبه خسارت تنظیم شد.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اواخر فصل بهار ۹۵ بود که مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا به ۹ نفر از عشایر برخورد می‌کنند که بر خلاف قانون و مقررات محیط زیست، بدون داشتن پروانه تعلیف، احشام خود را به صورت غیر مجاز وارد منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا کرده و چند روزی به صورت غیر مجاز در آنجا حضور داشتند.

سید اسدالله هاشمی افزود: برای اولین بار مامورین علیه ۹ نفر از این عشایر که به صورت غیر مجاز در مناطق حفاظت شده تعلیف احشام داشتند پرونده‌ای تشکیل، برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.

به گزارش کبنا، وی افزود: با پیگیری‌های حقوقی ۲ نفر از این متخلفین به ترتیب به پرداخت‌هایی به مبلغ ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و ۷۴ میلیون ریال جریمه نقدی بابت خسارت ناشی از تعلیف غیرمجاز احشام در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا محکوم شدند.

هاشمی در پایان افزود: پرونده ۷ نفر دیگر در محاکم حقوقی در حال پیگیری می‌باشد که به محض صدور احکام قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

902/900

کد خبر: 834356

وب گردی

وب گردی