برای پلیس پیشگیری، وظیفه پاسخگویی و مسئولیت‌ پذیری بسیار حساس‌تر است

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: آنچه امروز در طرح‌هایی مانند طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، معماری ناجای آینده و کلانتری مطلوب 1404 مورد نظر و مقصود نیروی انتظامی است، همان محورهایی است که از سوی فرمانده معظم کل قوا در مورد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مورد تاکید بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایرنا ، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: مردم انتظار دارند پلیس کشور پلیسی باشد که مسئولیت پذیر و پاسخگو بوده و این موضوع باید در تمام مراحل انجام ماموریت همواره در خاطر کارکنان ناجا باشد.

سردار محمد شرفی در چهارمین نشست دبیرخانه همایش'کلانتری مطلوب در افق 1404افزود: پلیس پیشگیری در حوزه‌ ای به انجام ماموریت می‌پردازد که بیشترین تماس و برخورد را با شهروندان دارد پس وظیفه پاسخگویی و مسئولیت‌ پذیری برای پلیس پیشگیری بسیار حساس‌تر خواهد بود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه رویکردها و تدابیر برای انجام ماموریت شایسته در پلیس پیشگیری به جد دنبال می شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه نیروی انتظامی بیش از هر مورد دیگری بر کلانتری‌ها به عنوان سرانگشتان ناجا تاکید فرموده‌اند و روشن است که منویات ایشان بیش از هر بخش دیگری در ناجا معطوف به ماموریت‌های پلیس پیشگیری و نقطه تمرکز آن یعنی پیشگیری اجتماعی ـ انتظامی است.

سردار شرفی تصریح کرد: امروز پلیس، دارای ساختاری نوین و متفاوت از گذشته است و با آنچه پیش‌تر در دید عموم وجود داشت فاصله بسیاری دارد، شیوه‌های پلیسی به روز شده‌اند و پیشگیری انتظامی در اولویت وجایگاه بالاتری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: امروز دیگر تلاش اصلی پلیس روی برخورد با جرم و مجرمان متمرکز نیست، بلکه بر پیشگیری از وقوع جرم است و پلیس ترجیح می‌دهد که با به کارگیری روش‌های کارآمد پیشگیری، اساسا از وقوع جرم جلوگیری کند تا اینکه با صرف هزینه و انرژی بسیار در صدد مقابله با آن برآید و انجام این مهم بیش از هر بخش دیگری متوجه پلیس پیشگیری ناجاست.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: همه آنچه گفته شد باید در کنار اخلاق حسنه و روی گشاده باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) پلیس باید به عنوان یارمقتدر و مهربان برای مردم ظاهر شود.
این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: تمام تلاش ما در مجموعه نیروی انتظامی جلب رضایت فرمانده معظم کل قوا و مردم عزیز کشورمان است که انجام هر دوی اینها از بهترین و پسندیده‌ترین کارهاست و توفیق دوبرابر را برای ناجا ایجاد خواهد کرد که باید قدر آن را دانست.

705

کد خبر: 834434

وب گردی

وب گردی