زمانه ما به زمانه امیرالمومنین شباهت دارد

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در زمانه ما به زمانه امیرالمومنین شباهت دارد، گفت: در دنیای امروز رگه های از قاسطین، مارقین و ناکثین در حکومت‌های امروز فراوان دیده می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم رونمایی از کتاب «علی از زبان علی» به قلم حجت الاسلام محمد محمدیان عصر امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: حاکمیت دینی اقتضائاتی دارد و برای بصیرت سیاسی نیازمند مطالعه تاریخ زندگی حیات امیرالمونان هستیم. اگر امروز از خطرات دوران امام حسین (ع)و حسن(ع) در زمانه خود مصون خواهیم بود و امروز اگر کسی با حیات امیرالمونین آشنا نباشد، سواد دینی ندارد.

وی افزود: این کتاب امیرالمونین را در موقعیت های مختلف از منبع معتبری مثل زبان امیرالمونین برای ما توضیح می دهد و جذبه زیادی را در کتاب ایجاد کرده است.

در ادامه مراسم سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز، گفت: اندیشه علوی یک مکتب گران قدری است و هر آنچه تحقیق و تالیف در این زمینه انجام شده اندک بوده است و حق مطلب هیچ گاه در مورد حضرت علی (ع) ادا نشده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه وصف علی از زبان علی کار ارزنده ای است، گفت: تحقیقات گرانقدر معمولا در بین مردم و نخبگان ورود پیدا نمی کند و لازم است با توجه به گسترش شبکه های مجازی و توجه به مسائل سطحی به وسیله رسانه ها در جهت شناساندن آثار عمیق گام برداریم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام محمد محمدیان نویسنده کتاب «علی از زبان علی» و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز گفت: نگارش این کار در دوره مسئولیتم نبوده است و خلاصه کتاب هفت جلدی ام با عنوات حیات حضرت امیرالمومنین رسانه است.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین از هر جهت استثنایی است، گفت: ویژگی برجسته حضرت امیر (ع) که در کمتر معصوم و یا فرد برگزیده ای می توان دید این است که وی تمام زندگی اش را از ابتدا تا انتها را از زبان خودش بیان کرده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از سخنان امیر در نهج البلاغه جمع آوری شده است، افزود: سخنان علی (ع) در بسیاری از کتب پراکنده است و بنده تلاش کردم این کتاب را با توجه به منابع شیعه و سنی گردآوری کنم ای کاش می شد مجموعه ای از سخنان حضرت را در ۲۰ جلد کتاب جمع اوری کنم.

در این برنامه سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف، حجت الاسلام علیرضا پناهیان حضور داشتند.

در پایان مراسم از کتاب علی از نگاه علی با حضور حجت الاسلام محمدیان نویسنده کتاب، حجت الاسلام پناهیان، مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف رونمایی شد.

502

کد خبر: 834543

وب گردی

وب گردی