برگزاری  بزرگداشت  شهدای فاجعه منا در خانه خدا

بزرگداشت شهدای فاجعه منا با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی ازخانواده های شهدای منا و زائران ایرانی عصر چهارشنبه درمکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین مراسم که دهها تن ازبازماندگان و بستگان شهدای فاجعه منا نیزحضور داشتند پس از ذکر مصیبت و مدیحه سرایی و نوحه خوانی دربزرگداشت شهدای فاجعه رمی جمرات درسال 94، حاضران با قرائت فاتحه یاد شهدای این فاجعه دلخراش را گرامی داشتند.
منوچهر متکی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی در این مراسم با اشاره به قاعده قتیل الزحام گفت: دو سال از فاجعه منا و حادثه سقوط جرثقیل درمسجدالحرام می گذرد و عربستان باید پرداخت دیه شهدای این دو حادثه دلخراش را سرعت بخشد.
وی افزود: امیدواریم مسئولین عربستان به ویژه مسئولان حج این کشور با توجه به رسالتی که برعهده دارند پایان بررسی پرونده فاجعه منا را اعلام و به مسئولیت خود در قبال خانواده ها عمل کنند.
معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درادامه سخنان خود به حضور نزدیک به سه میلیون مسلمان ازکشورهای مختلف جهان درمراسم حج امسال اشاره کرد گفت: حج این فرصت را بوجود می آورد تا ارتباطات مسلمانان تسهیل شود، امت اسلامی با استفاده از این فرصت طلایی می تواند درباره مشکلات مسلمانان و نقشه های دشمنان علیه جهان اسلام مشورت و تبادل نظر کند و راهکار مناسب را بیاندیشد.
وی در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده های شهدای فاجعه منا ، از خدواند متعال برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت کرد.
براساس این گزارش، درپایان سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده های شهدای منا که در این مراسم حضور داشتند، گفتگو کردند.

700

کد خبر: 834579

وب گردی

وب گردی