اتحادیه جهانی زنان مسلمان نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم کرد

اتحادیه جهانی زنان مسلمان با انتشار بیانیه ای نسل کشی مسلمانان میانماری در سایه سکوت سازمان های حقوق بشری را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، متن بیانیه اتحادیه جهانی زنان مسلمان در محکومیت نسل کشی مسلمانان میانماری به شرح زیر است:

بنام خدای منتقم

انسان‌های جهان امروز متاسفانه یا خواب‌اند یا مَست‌اند و یا دیوانه که اگر جز این بود ظلم و نسل‌کشی مردمان میانماری - صرف نظر از اینکه مسلمان باشند و یا نه- وجدانی را به لرزه در‌می‌آورد.

اتحادیه جهانی زنان مسلمان، قتل عام انسان‌های میانماری را که غالباً زن و بچه و کودک‌اند، به شدّت محکوم و عاملان و حامیان آن را مستوجب عقوبت سنگینی می‌داند و چه زود است که خدای منتقم به دست انسان‌های آزاده جهان، انتقام این ظلم‌ها را بازگیرد که سازمان‌های حقوق بشری نیز یا خوابند یا مست‌اند و یا دیوانه!!!!

بنا بر این گزارش، در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند که این امر بحران انسانی را در پی داشته است.

یکی از این منابع بنگلادشی گفت که مسئولان میانماری در امتداد سیم خاردار موجود در مرز 2 کشور اقدام به مین گذاری کردند.

روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی می داند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به راه انداخته است.

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرد که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و صد هزار مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت وی در برابر این خشونت ها انتقاد می‌کنند.

500

کد خبر: 834665

وب گردی

وب گردی