سلیمانی:تحریم‌ها نیز نتوانست سدی برای شکوفایی اسکواش ایران در جهان باشد/ افزایش دو برابری کورت‌های اسکواش طی 3 سال

رئیس فدراسیون اسکواش از تأثیرناپذیری تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار در شکوفایی استعدادهای اسکواش ایران در جهان خبر داد و گفت: طی 3 سال اخیر تعداد کورت‌های اسکواش از 72 به 158 رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز ، مسعود سلیمانی بعدازظهر امروز در مجمع انتخاب رئیس هیات اسکواش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های لوازم و امکانات اساسی این رشته طی سال‌های اخیر، رشد خوبی در سطح کشور و منطقه آسیا داشته‌ایم.

وی افزود: کار و فعالیت اسکواش زمانی شروع می‌شود که زیرساخت‌های سخت‌افزاری مناسبی در حوزه ورزش اسکواش وجود داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکواش تصریح کرد: طی 3 سال اخیر تعداد کورت‌های موجود اسکواش در سطح کشور از تعداد 72 به 158 رسیده است و به‌ همین تناسب افزایش تعداد ورزشکاران این رشته نیز افزایش یافته است.

سلیمانی، داشتن استراتژیک توسعه‌ای و برنامه‌های راهبردی هیأت‌ها را یکی از عوامل جذب اعتبار و امکانات هیات‌های اسکواش استان‌ها دانست و متذکر شد: نسبت به تخصیص کف‌پوش و درب‌شیشه‌ای کورت به خراسان‌جنوبی اقدام خواهد شد.

وی، برگزاری‌ دوره‌های مربیگری و داوری اسکواش در خراسان‌جنوبی را ضروری دانست و تأکید کرد: برای تدریس این دوره‌ها به صورت رایگان بهترین مدرسان بین‌المللی اسکواش به استان اعزام می‌شوند.‌

رئیس فدراسیون اسکواش مطرح کرد: هیأتی موفق و ماندگار خواهد بود که نگاهش فقط به دست اعتبارات قطره‌چکانی فدراسیون و اداره‌کل ورزش نباشد و به دنبال جذب اسپانسر و تعامل با حوزه صنعت و تجارت باشد.

سلیمانی، همجواری خراسان‌جنوبی با پاکستان را یکی از مزیت‌های بسیار خوب در توسعه و ارتقای ورزش اسکواش دانست و افزود: تعاملات بین‌‌بخشی و بهره‌گیری از مربیان و داوران قطب اسکواش آسیا می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای برگزاری مسابقات آسیایی در بیرجند باشد.

وی به وجود استعدادهای بالقوه ورزشی در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: حضور دو نونهال و نوجوان بیرجندی در اردوهای تیم‌ملی اسکواش یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند توجه مسؤولان را نسبت به حمایت از این رشته ورزشی فراهم سازد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌جنوبی نیز در این مجمع اظهار داشت: به منظور حمایت از ورزش اسکواش و توسعه این رشته ورزشی، سالن اختصاصی اسکواش بیرجند را به مزایده نگذاشته‌ایم و در اختیار هیأت باقی می‌ماند.

محمداسماعیل افضل‌پور افزود: تجهیزات و امکاناتی که توسط بخش خصوصی خریداری و در اختیار باشگاه اسکواش است با هماهنگی اداره‌کل ورزش به سالن اسکواش برگشت داده شده و مورد استفاده ورزشکاران قرار خواهد گرفت.

وی از پیشکسوتان، مربیان، داوران و ورزشکاران خواست تجربه‌های خود را در اختیار رئیس جدید هیأت اسکواش بگذارند و فعالیت‌های‌شان را برای توسعه این ورزش متمرکز کنند.

در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای مجمع انتخاب رئیس هیأت خواهان به‌کارگیری پیشکسوتان و تلاشگران اسکواش در حوزه‌های مدیریتی هیأت، جذب و نگهداری اسپانسرهایی که طی سال‌های اخیر کمک‌یار هیأت بودند، فعال کردن هیأت‌های شهرستان‌ها و حمایت ویژه از برنامه‌های آنان برای ساخت کورت اسکواش شدند.

اختصاص سهمیه و اعزام مربیان و داوران اسکواش خراسان‌جنوبی به دوره‌های تخصصی فدراسیون به صورت رایگان و به‌کارگیری داوران و مربیان استان در رقابت‌های قهرمانی کشوری و آسیایی، حمایت ویژه از ملی‌پوشان در اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات ملی از دیگر خواسته‌های اعضای مجمع بود.

602

کد خبر: 834723

وب گردی

وب گردی