آلمان و فرانسه مانور نظامی روسیه در مرزهای اتحادیه اروپا را محکوم کردند

وزرای دفاع آلمان و فرانسه مانور نظامی روسیه که قرار است هفته آینده در مرزهای اتحادیه اروپا و ناتو برگزار شود را محکوم کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای دفاع آلمان و فرانسه روز پنجشنبه، مانور نظامی زاپاد روسیه را که قرار است هفته آینده در مرزهای اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) برگزار شود محکوم کردند.

پاریس معتقد است این مانور از « راهبرد ارعاب » مسکو حکایت دارد.

«اورسولا فان در لین» وزیر دفاع آلمان و «فلورنس پارلی» همتای فرانسوی او در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در تالین اعلام کردند، غیر قابل انکار است که این مانور فرصتی برای نمایش توانایی و قدرت روسیه است.

آنها گفتند: هر کسی در این موضوع تردید دارد فقط می تواند شمار بالای نیروهای شرکت کننده در تمرین زاپاد را در نظر بگیرد که به بیش از 100 هزار نفر می رسد.

نخستین بار است که یک قدرت بزرگ عضو ناتو شمار نظامیانی را که قرار است در این تمرین نظامی شرکت کنند ارزیابی می کند. تاکنون فقط کشورهای منطقه بالتیک تخمین هایی را درباره این نیروها اعلام کردند. این کشورها به دلیل تاریخ دشواری که با روسیه همسایه خود دارند گاهی این رقم را هشدار دهنده توصیف کردند.

مسکو اعلام کرده است 12 هزار و 700 نظامی روس و بلاروس در تمرین نظامی زاپاد 2017 شرکت خواهند کرد که قرار است از 14 تا 20 اوت در بلاروس در جنوب مرز لیتوانی و در منطقه کالینینگراد روسیه برگزار شود.

فلورنس پارلی فرمانده نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد: اهمیت ویژه ای دارد که ما در این شرایط بر حضور خود مقابل این عبارت و نمایش قدرتی که روسیه انجام می دهد و بخش دیگری از راهبرد ارعاب روسیه به حساب می آید تاکید و آن را پنهان نکنیم.

وی به استقرار چهار گردان ناتو در کشورهای منطقه بالتیک و لهستان در فصل بهار اشاره کرد که در چارچوب این برنامه حدود 300 نظامی فرانسوی با سربازان انگلیسی، دانمارکی و استونیایی در تاپا ( شمال استونی ) تمرین نظامی انجام می دهند.

وزیر دفاع فرانسه که قرار است عصر پنجشنبه به تاپا سفر کند اعلام کرد، ما با حضور خود آشکارا به هر متجاوز احتمالی نشان می دهیم که خاک کشورهای بالتیک و لهستان تحت پوشش تضمینی ناتو قرار دارد.

در اساسنامه ناتو پیش بینی شده است در صورت حمله به هر یک از کشورهای عضو، دیگر اعضا از آن کشور حمایت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 834728

وب گردی

وب گردی