اعتراض شدید چین به استقرار موشکهای تاد در کره جنوبی

در پی تسریع استقرار سامانه ضد موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی پکن اعلام کرد مراتب «اعتراض شدید» خود را به اطلاع سئول رسانده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تسریع استقرار سامانه ضد موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی پس از ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، پکن روز پنجشنبه اعلام کرد مراتب «اعتراض شدید» خود را به اطلاع سئول رسانده است.

گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: «بار دیگر، ما از کره جنوبی و آمریکا می خواهیم نگرانی‌های امنیتی و منافع چین را جدی بگیرند، استقرار این سامانه را متوقف کنند و همه تجهیزات مورد نظر را بیرون ببرند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «ما مراتب اعتراض شدید خود را به کره جنوبی ابلاغ کردیم.»

کره جنوبی دوشنبه یک روز پس از آزمایش جدید هسته‌ای کره شمالی، از تقویت سامانه ضد موشکی تاد آمریکا در خاک خود خبر داده بود.

دو راکت انداز این سامانه از قبل در کره جنوبی مستقر شده بودند و عملیاتی هستند. اما سئول هرگونه استقرار بیشتر اجزای این سامانه را به علت نگرانی‌های ساکنان در مورد تأثیر آن بر محیط زیست متوقف کرد.

چین به شدت به استقرار سامانه تاد معترض است و آن را تهدیدی بر ضد امنیت خود در منطقه نفوذش می داند.

پکن ماه مه تعلیق فوری استقرار این سامانه را خواستار شده و اعلام کرده بود که این سامانه آمریکایی به قدرت بازدارندگی این کشور ضربه می زند.

گنگ شوآنگ روز پنجشنبه با تأکید بر مخالفت قاطع چین با استقرار این سامانه گفت:‌«موضع ما (در این خصوص) روشن، ثابت و قاطع است.»

منبع: صداوسیما
802
کد خبر: 834730

وب گردی

وب گردی