2 میلیون و 700 هزار تلفن ثابت کم کارکرد درآمدزا شد

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، از بازگشت 2 میلیون و 700 هزار شماره تلفن ثابت کم کارکرد به چرخه درآمد زایی حداقلی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داود زارعیان،اجرای طرح های تشویقی، تعامل و تماس با مشترکان و پیشگیری از قطع دوطرفه خطوط دارای بدهی را از عواملی دانست که سبب بازگشت این تعداد تلفن ثابت کم کارکرد به چرخه درآمدزایی شده است.
او به وجود تعداد زیادی تلفن های ثابت بدون کارکرد در دست مشترکان اشاره کرد و گفت: پیشتر به دلیل پایین بودن نرخ آبونمان تلفن های ثابت مشترکان تنها از خط تلفن ثابت خود برای برخورداری از اینترنت پرسرعت(ای.دی.اس.ال) این شرکت یا سایر شرکت های عرضه کننده اینترنت پرسرعت استفاده می کردند و این نیز درآمدی برای شرکت مخابرات به همراه نداشت.
زارعیان به اقدام هایی که برای افزایش میزان آبونمان صورت گرفته اشاره کرد و گفت: اتخاذ این سیاست واجرای طرح های تشویقی برای چنین مشترکانی سبب شد کارکرد این خطوط افزایش یابد.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با ناکافی دانستن سیاست تشویقی گفت: تنها راهکار موثر برای کارکرددارکردن خطوط کم کارکرد افزایش مبلغ آبونمان است به نحوی که مردم به سمت استفاده بیشتر از تلفن های ثابت خود جذب شوند.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران 10 آبان پارسال از آغاز تعیین تکلیف تلفن های ثابت بدون کارکرد با اعمال حق حداقل کارکرد و یا برگشت آن به مخابرات خبر داد.
داود زارعیان گفته بود، پیش بینی می شود تا پایان امسال شماری از تلفن های بدون کارکرد به مخابرات برگشت داده شوند و این شرکت بتواند آنها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران دوم تیرماه امسال درباره متعادل سازی تعرفه های تلفن ثابت اعلام کرد تعرفه درون استانی تلفن ثابت از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین شده است.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران نیز با تایید پیاده سازی این تعرفه ها گفت: اکنون نزدیک به 6 میلیون تلفن ثابت بدون کارکرد در سطح کشور وجود دارد و اجرای مصوبه 237 رگولاتوری می تواند شمار قابل توجهی از این تلفن ها را برای مصرف به مخابرات برگرداند.
زارعیان ادامه داد: مبلغ تعیین شده در مصوبه رگولاتوری چندان قابل توجه نیست و شاید بر برگشت دادن تلفن های بدون کارکرد تاثیر چندانی نداشته باشد؛ گرچه بی تاثیر نیز نخواهد بود.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: اجرای این مصوبه سبب شده است شماری از کسانی که بیش از یک خط تلفن در اختیار داشته اند نسبت به برگشت دادن آنها اقدام کنند.
زارعیان بیان کرد: اجرای این مصوبه اگر حتی به برگشت 10 درصد تلفن های بدون کارکرد بینجامد به شرکت مخابرات ایران کمک می کند این تلفن ها را زودتر به متقاضیان بدهد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم گفته بود، اکنون نزدیک به هشت میلیون تلفن ثابت در سراسر کشور وجود دارد که هیچ استفاده ای از آنها نمی شود، در حالی که شرکت مخابرات بارها اعلام کرده است اگر مردم به این نوع تلفن ها نیاز ندارند به مخابرات برگشت دهند تا به دیگران واگذار شود.
«پیش از این به دلیل دولتی بودن شرکت مخابرات این نوع خط های تلفن هزینه ای به همراه نداشت اما اکنون بررسی شده است هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت قابل توجه است؛ چه از آن استفاده بشود و چه نشود.»
تصمیم گرفته شد برای جبران این هزینه ها در شهرهای بزرگ 14 هزار و 850 ریال و در روستاها 9 هزار ریال به عنوان حق کارکرد از خط های بدون کارکرد تلفن گرفته شود، بنابراین کسانی که خط اضافه دارند و استفاده نمی کنند یا باید آن را برگردانند یا باید حداقل هزینه را بپردازند.

منبع:ایرنا

402

کد خبر: 834798

وب گردی

وب گردی