کودک‌آزاری؛ بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت:بیشترین علت تماس به اورژانس اجتماعی کودک‌آزاری بوده ، به ویژه در سال گذشته که 2467 مورد بوده است.

به گزارش ایسکا نیوز ، احمد خاکی گفت : تنها راه کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی افزایش تعامل با سازمان‌های مردم نهاد است.

وی افزود: به دنبال انداختن بار خود بر دوش سازمان‌های مردم نهاد نیستیم اما می‌خواهیم که آنها در کنار ما باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: از نظر کمی و کیفی نیز اورژانس اجتماعی باید ارتقا یابد و امکاناتی که اکنون پایین است را باید افزایش دهیم.

وی از آنالیز تماس‌های برقرار شده با اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: بهزیستی و وزارت رفاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی تنها هستند.

بهزیستی و وزارت رفاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی تنها هستند

خاکی گفت: بهزیستی 13 هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کرده و 6500 کودک بی سرپرست و بدسرپرست نیز در حال حاضر در مراکز بهزیستی استان تهران حضور دارند.

وی افزود: 3972 کودک خیابانی در بهزیستی استان تهران دارای پرونده است که 62 درصد آن اتباع خارجی و 38 درصد ایرانی است و با مداخلات بهزیستی با همکاری 40 مرکز غیردولتی 1826 کودک به خیابان برنگشتند که از این میان 44 درصد ایرانی بودند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران به فارس گفت :در رابطه با تماس‌های انجام شده با اورژانس اجتماعی بهزیستی تهران، گفت: 305 هزار و 923 تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده که 33 هزار و 353 مورد آن مرتبط بوده است.

وی افزود: بیشترین علت تماس به این خط کودک‌آزاری بوده به ویژه در سال گذشته که 2467 مورد بوده است و کمترین مورد مربوط به اختلال هویت جنسی با 9 مورد و پس از آن زوج‌های متقاضی طلاق، خودکشی و سالمندآزاری قرار دارند.

706

کد خبر: 834803

وب گردی

وب گردی