لزوم حفظ قنات‌ها برای بهره برداری بهینه از سفره‌های زیرزمینی

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حفظ و احیای قنات ها برای بهره برداری بهینه و پایدار از سفره های زیرزمینی تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در سفر به استان خراسان رضوی و در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهادسازی برای عرضه محصولات کشاورزی توسط تولیدکنندگان به بازارهای هدف با پشتیبانی دولت از برنامه های بلندمدت وزارت جهاد کشاورزی است.

او تصریح کرد:به منظور تعادل بخشی عرضه و تقاضا و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و اجحاف به کشاورزان، خرید و فروش توافقی برخی محصولات کشاورزی به عنوان برنامه کوتاه مدت در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

حجتی اضافه کرد: در این طرح، درصدی از بهای محصول به تولیدکننده پرداخت و محصول در بانک ذخیره می شود و در صورت مساعد بودن بازار، محصول عرضه و بهای کامل آن به کشاورز پرداخت می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه تاریخی و ویژگی های قنات ها در ایران خاطرنشان کرد: ساختار قنات، بر پایه بهره برداری بهینه و پایدار از سفره های زیرزمینی و همچنین رعایت مسائل زیست محیطی بوده که در دهه های گذشته توجه چندانی به آن نشده و ما به عنوان وارثان این میراث گرانبها، صیانت از آن را بر عهده داریم.

او یادآور شد: از سوی دولت اعتباراتی برای قنات ها اختصاص یافته و تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از منابعی که در اختیار داریم قنات ها را حفظ و احیا کنیم.

402

کد خبر: 834804

وب گردی

وب گردی