دولت رویکرد جدیدی را در حوزه مالیات‌ها، تامین اجتماعی و بانکی اتخاذ کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: دولت به منظور اشتغالزایی باید نسبت به رفع موانع کارآفرینان و بخش‌های مربوط به تامین اجتماعی، مالیات‌ها و بانک‌ها اقدام کرده و آن را مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی پورمختارعضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، اظهار داشت: عمده‌ترین موانعی که برای کارآفرینان که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند، وجود دارد باید رفع شود. در این زمینه قوانینی مانند رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار نیز تدوین شده است.

او افزود: در حوزه مالیات‌ها و مسائل مربوط به تامین اجتماعی هم باید دولت رویکرد جدید و نو اتخاذ کند تا بخشی از این فشارها کم و موانع و مشکلاتی که وجود دارد، برطرف شود، این مسئله یکی از دلایلی است که انگیزه کمتری را برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند که به سمت کارآفرینی و تولید بروند.

این نماینده مجلس ادامه داد: تسهیلات بانکی و مسائل مربوط به نظام بانکی نیز از جمله مشکلاتی است که همچنان لاینحل باقی مانده است و آن‌هایی که به دنبال اشتغال هستند از عدم اصلاح در این مورد گله دارند که معتقدم باید این موضوع به سرعت پیگیری و اجرایی شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس همچنین بیان کرد: صدور مجوزها به ویژه مجوزهایی که به واردات مربوط می‌شود و برای تنظیم بازار هم صورت می‌گیرد گاهی امکان ادامه فعالیت تولیدکنندگان را از آنها می‌گیرد و این مسئله باید هرچه سریعتر رفع شود.

پورمختار در پایان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های بزرگ - که در شستا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها و منابع زیادی که در اینها وجود دارد- متاسفانه نقش بارزی در حوزه تولید و اشتغالزایی ندارند که باید هرچه سریعتر این مسائل بازنگری شده و مبنای کار دولت قرار گیرد.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 834821

وب گردی

وب گردی