هلاکت وزیر جنگ داعش در حمله هوایی روسیه به دیرالزور

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد 4 سرکرده داعش، از جمله وزیر جنگ این گروه تروریستی به هلاکت رسیده اند.

به گزارش ایسکانیوز از اسپوتنیک، روز جمعه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حملات هوایی ارتش روسیه در نزدیکی دیرالزور، نزدیک به 40 داعشی از جمله 4 سرکرده بانفوذ این گروه تروریستی به هلاکت رسیده اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سرکرده‌های تروریست داعش در یک مقر فرماندهی در نزدیکی دیر الزور ملاقاتی ترتیب داده بوده اند.

در این بیانیه آمده است: «بر اساس اطلاعات تایید شده، 4 فرمانده پرنفوذ میدانی داعش از جمله ابومحمد الشمالی که مسئول امور مالی و انتقال مجدد اعضای جدید داعش به اردوگاه‌های آموزشی بوده است، در میان کشته شدگان بوده اند.»

4 سرکرده قدرتمند داعش، از جمله گلمراد حلیموف ملقب به «وزیر جنگ داعش» در میان این افراد بوده اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «وزیر جنگ گروه تروریستی داعش نیز در این ملاقات حضور داشته است و بر اساس شدت جراحات به هلاکت رسیده است.»

بر اساس گزارش وزارت خارجه روسیه، این سرکرده‌های داعش در حال بحث درباره حمله به ارتش سوریه بوده اند.

حلیموف پیشتر سرهنگ نیروهای ویژه تاجیکستان، فرمانده پلیس و تک‌تیرانداز نظامی بوده است. وی قبلا فرماندهی عملیات نیروهای ویژه پلیس در وزارت کشور تاجیکستان علیه گروه‌های مسلح در این کشور را بر عهده داشت.

حلیموف در پایگاه‌های نظامی آمریکا آموزش دیده بود. در سال 2003، او به «باتون روژ» در ایالت لویزیانای آمریکا سفر کرد تا با نیروهای ویژه آمریکایی تعلیم نظامی ببیند. پس از آن، وی در سال 2008 نیز به باتون روژ بازگشت.

از سال‌های 2003 تا 2008، حلیموف در آمریکا آموزش نظامی دید.

در آوریل سال 2015، وی از تاجیکستان ناپدید شد و پس از آن، در یک ویدیو در وبسایت یوتیوب اعلام کرد به داعش پیوسته است.
این در حالی است که در ماه اوت، وزارت خارجه آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره محل اختفای وی جایزه‌ای 3 میلیون دلاری در نظر گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 834851

وب گردی

وب گردی