آیت الله علم الهدی: عید غدیر روز نشان دادن دکترین سیاسی به جهان است

امام جمعه مشهد گفت: عید غدیر روز نشان دادن دکترین سیاسی به جهان است که باید مدیریت بشر در دست خدا باشد واین مهم به دست بشر قابل انجام نیست.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با تبریک عید سعید غدیر اظهارکرد: این عید بزرگ مانند سایر اعیاد اسلامی است، بزرگداشت این روز به خاطر اندیشه تداوم رهبری پس از پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر به مردم می گویند حاضران به غایبان پیام غدیر را برسانید، یعنی به آنها بگویید رهبری اسلام جز با حاکمیت الله و رهبری منصوب از خدا به هیچ وجه قابل انجام نیست.

علم الهدی تصریح کرد: عید غدیر روز نشان دادن دکترین سیاسی به جهان است که باید مدیریت بشر در دست خدا باشد واین مهم به دست بشر قابل انجام نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی از فقها در عید غدیر نماز عید می خوانند و حتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دراین خصوص فتوا داده اند.

وی گفت: امسال عید غدیر مصادف با هفده شهریور است و این تقارن برای ما گویای یک حقیقت است و آن این است که حاکمیت امامت و ولایت فداکاری و جان دادن می خواهد و جامعه طرفدار تشیع باید در این راه جان خود را بدهد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: غدیر قربانی می خواهد و مدافعان حرم که امروز سرشان در کویر شام و عراق بریده می شود، قربانی غدیر هستند.

علم الهدی تاکید کرد: قربانی دو جور است، عده ای در جبهه جنگ جان خود را فدا می کنند دیگر کشته شدن و در آتش سوختن به خاطر توطئه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران مانند دیگر کشورها نیست که تنها بخواهیم این حادثه را محکوم کنیم وبیانیه بدهیم بلکه دستگاههای دیپلماسی ما باید توطئه پشت پرده برخی حکومت های ناپاک منطقه در کشتار مردم میانمار را افشا کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مردم ما نمایندگان متدین به مجلس فرستاده اند و کمیسیون سیاست خارجی باید با قدرت پای کار بیاید و دستگاه دیپلماسی را بازخواست کند تا در این زمینه کمک شیوخ ناپاک منطقه به مسلمان کشی روشنگری شود.

وی گفت: مسلمانان میانمار حتی قایق ندارند تا از دریا رد شوند، آیا کشور ما امکانات ندارد که به آنها کمک کند؟. این ها برادران و خواهران مسلمان ما هستند که دستگاههای نظام باید موضوع را ساماندهی کنند و هلال احمر نیز باید امکانات لازم را به این کشور ارسال کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس و دولت باید اقدام قاطعی که در شأن نطام دینی ما باشد در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار انجام دهند نه اینکه کاری که ترکیه می کند، ما هم انجام دهیم.

901

کد خبر: 834886

وب گردی

وب گردی