امام جمعه ورامین: غدیر اساس دین و کامل کننده آن است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان این که غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه اساس دین و کامل کننده آن است، گفت: رسالت همه پیامبران الهی با غدیر کامل شده و تعالی انسان ها با غدیر رقم می خورد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی و عید ولایت و امامت است، پیامبر اکرم(ص) در سال آخر عمر مبارکشان مامور شدند تا رسالت را کامل کنند، زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) در حجةالوداع حضرت علی (ع) را وصی خود اعلام کرد، فرشته وحی نازل شد و آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» را نازل فرمود و دین اسلام کامل شد.

وی اضافه کرد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه اساس دین و کامل کننده آن است، در واقع رسالت همه پیامبران الهی با غدیر کامل شده و تعالی انسان ها با غدیر رقم می خورد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین سپس بر اهمیت وحدت در جامعه اسلامی و مسلمین تاکید کرد و افزود: غدیر مبنای وحدت بین مسلمین است، همه مسلمانان باید به حبل الهی چنگ زده و متفرق نشوند، این رمز پیروزی و بهروزی مسلمانان در تمام نقاط جهان است و اگر به حبل الهی اعتصام کنیم، دیگر گرایش به شرق و غرب معنا ندارد، قدرتمندترین حبل، در سراسر عالم حبل خداوند است.

وی گفت: حبل الهی، طناب مستحکم و متصل به اوج است، متصل به بالا است و انسان را به بالا می برد، صعود را به همراه دارد و دیگر انحراف به شرق و یا غرب جایگاهی نخواهد داشت.

امام جمعه ورامین اتحاد و وحدت بین مردم را یکی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ۳ عامل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، که همین ۳ عامل نیز در تداوم انقلاب دارای نقش خواهند بود و بسیار اهمیت دارند، این عامل ها رهبری امام(ره) ، اتحاد و وحدت مردم و هدف الهی است، هرگاه متحد باشیم و هدف ما نیز الهی باشد و از رهبر مقتدر الهی نیز پیروی کنیم، قطعا پیروز خواهیم بود.

محمودی گلپایگانی با بیان این که دشمنان در پی مخدوش کردن این 3 عامل و ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، تاکید کرد: به همین دلیل آحاد ملت و نیز خواص و نخبگان باید متوجه باشند که وحدت در جامعه حفظ شود و این وحدت باید حول محور ولایت و رهبری باشد، این وحدت پیروز است.

وی در خصوص اشاعه منکرات در جامعه هشدار داد و گفت: منکرات جامعه سبب کاهش حساسیت های دینی و اعتقادی شده و منکرات در جامعه رواج می یابد و در نهایت همان اتفاقاتی که در «اندلس» افتاد رخ خواهد داد، باید همگی هوشیار باشیم و از فرهنگ و اعتقادات کشور دفاع کنیم.

901

کد خبر: 834896

وب گردی

وب گردی