تل‌آویو: باید منتظر پاسخ ایران و حزب‌الله به حمله «مصیاف» باشیم

رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم بایستی منتظر پاسخ ایران، سوریه و حزب‌الله به حمله جنگنده‌های اسرائیلی به یک منطقه در سوریه باشند.

به گزارش ایسکانیوز، «عاموس یادلین»، رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی مرکز مطالعات امنیتی (INSS) این رژیم گفت که تل‌آویو بعد از حمله به مواضع نظامی ارتش سوریه در نزدیکی شهر «مصیاف» در جنوب استان «حماه»، بایستی منتظر پاسخ ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان باشد.

وی در توئیتر نوشت: «حمله‌ای که گزارش شد، اتفاق مرسومی نیست. در این حمله یک مرکز نظامی-علمی برای توسعه و ساخت موشک‌های نقطه‌زن و تسلیحات دیگر هدف قرار گرفت.»

یادلین با بیان اینکه این حمله نقش قابل توجهی در دور بعدی درگیری‌ها خواهد داشت، نوشت: «اکنون آنچه اهمیت دارد این است که تنش‌ها را تحت کنترل نگاه داریم و برای پاسخ ایران-حزب‌الله و سوریه، و حتی مخالفت از طرف روسیه آماده باشیم.»

فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه، چندین موشک به مواضع نظامی ارتش سوریه در نزدیکی مصیاف در جنوب شهر حماه شلیک کردند.

در این بیانیه آمده است:در پی این حمله موشکی که از حریم هوایی لبنان صورت گرفته است، دو تن کشته شدند و خساراتی نیز به موضع هدف قرار گرفته شده، وارد آمده است.

ارتش سوریه تاکید کرد که این حمله اسرائیل، تلاشی‌ ناامیدانه برای تقویت روحیه تروریست‌های داعشی است که بعد از پیروزی‌های کوبنده ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف، از هم فروپاشیده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، حمایت مستقیم این رژیم از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را ثابت می‌کند.

فرماندهی کل ارتش سوریه در بخش دیگری از این بیانیه درباره پیامدهای خطرناک اینگونه اقدامات تجاوزکارانه برای امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

ارتش سوریه همچنین بر عزم و اراده خود برای از بین بردن تروریسم و ریشه‌کنی آن در تمام مناطق سوریه تاکید کرد.

منبع: تسنیم

302

کد خبر: 834973

وب گردی

وب گردی