معمای تخلیه فرماندهان داعش توسط آمریکا

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر تخلیه فرماندهان داعش توسط آمریکا از شهر دیرالزور، روسها ترامپ را مورد انتقاد قرار دادند. 

به گزارش ایسکانیوز، یک منبع نظامی و دیپلماتیک به خبرگزاری اسپوتنیک اطلاع داد که یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا اقدام به تخلیه فرماندهان داعش در شهر دیرالزور واقع در شمال شرق روسیه نمود.
در همین حال، کارشناسان روس با اشاره به گذرگاه های فرار برای تروریست ها در رقه و همچنین در جنگ 1979-1989 افغانستان معتقدند دونالد ترامپ باید تحقیقاتی را در این زمینه که به گفته آنها صد در صد منطبق با واقعیت است کلید بزند.
در حالیکه ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا این ادعاها را رد می کند، "ایگور کوروچنکو" سردبیر مجله دفاع ملی به اسپوتنیک اعلام کرد که اعتقاد دارد این اطلاعات موثق بوده و هیچ احتیاجی به اظهار نظر CIA و یا پنتاگون در این خصوص نیست.
وی در ادامه افزود: کسی که باید در این مورد سخن بگوید شخص ترامپ است که باید به روشنی مشخص کند این تخلیه با فرمان شخص او صادر شده است و تمام مسئولیت سیاسی این حرکت را بر عهده گیرد و یا سرویس های ویژه آمریکا بدون اجازه او اقدام کرده اند.
این اظهارات "کوروچنکو" توسط "کلینسویچ" معاون کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه مورد تایید قرار گرفت.

"کلینسویچ" اعلام کرد: اینکه ائتلاف به اصطلاح ضد تروریستی تلاش دارد گزارش های مربوط به تخلیه 20 فرمانده ستیزه جوی داعش را از دیرالزور تکذیب کند اهمیتی ندارد چرا که تمام تجربه بلند مدت عملکرد آمریکا از جمله در افغانستان ما را در پذیرش این گزارش ها قانع می سازد.

گفتنی است برخی منابع خبری اعلام کرده بودند در آستانه آغاز عملیات علیه داعش در دیرالزور، یک بالگرد وابسته به آمریکا 20 نفر از سران داعش را از غرب این ولایت خارج کرده است.

همچنین منابع محلی قبلا اعلام کرده بودند در 26 آگوست نیز سه فروند هلیکوپتر ائتلاف آمریکا در منطقه «منجم الملح» در نزدیکی «روستای البویطه» در ریف غربی دیرالزور مشاهده شده است. این منابع محلی می‌گویند آمریکا تلاش کرده برخی عناصر اروپایی داعش را از منطقه خارج کند و برای همین سه هلیکوپتر به منطقه اعزام کرده است.
ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده انکار کرد که بیش از 20 فرمانده داعش توسط هلیکوپتر های آمریکایی از شرق به شمال سوریه منتقل شدند.

گفتنی است که روز سه شنبه، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه سرانجام موفق به شکست محاصره سه ساله شهر دیرالزور شد.

802

کد خبر: 834983

وب گردی

وب گردی