شهرک گردشگری در سمنان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی بابیان اینکه سمنان از ظرفیت ویژه گردشگری و تنوع آب و هوایی مطلوبی برخوردار است، گفت: شهرک گردشگری در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر مونسان معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی غروب جمعه در آئین افتتاحیه جشنواره بین المللی اقوام و عشایر به میزبانی گرمسار با بیان اینکه سمنان به دلیل برخورداری از تنوع آب و هوایی و قرار گرفتن در کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب دارای ظرفیت ویژه در بخش گردشگری است، ابراز داشت: این استان تا پایان دولت دوازدهم می تواند به یک استان پایلوت در بخش گردشگری تبدیل شود.

وی افزود: بعد از برجام و لغو برخی تحریم ها شرایط اقتصادی کشور مطلوب شد به نحوی که با رشد هفت درصدی در اقتصاد کشور مواجه هستیم لذا این فرصت ارزشمندی است که با تولید و اشتغال، زمینه پیشرفت و توسعه را در جامعه فراهم کنیم پس باید با برنامه ریزی های جامع زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری را هموارتر کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای ایجاد شغل در بخش گردشگری حداقل ۵۰میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است، ابراز داشت: تجربه خوب بومگردی در روستاهای هدف گردشگری به خوبی نشان می دهد که سرمایه گذاری در بخش گردشگری زود بازده و نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد و تنها باید دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت کند.

مونسان با بیان اینکه۱۰میلیارد ریال سرمایه برای ایجاد هر شغل در بخش صنعت مورد نیاز است، ابراز داشت: با توجه به اینکه درآمدهای نفتی پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود لذا باید راهکاری اندیشه کرد تا با بهره گیری از آن بتوان با سرمایه اندک اشتغال بیشتری ایجاد کرد که در این بین بخش گردشگری می تواند گره گشای مشکلات اقتصادی باشد.

وی بابیان اینکه بخش خدمات و گردشگری نیز باید در کشور جایگاه ویژه خود را پیدا کنند، افزود: با برنامه ریزی های کلان در حوزه گردشگری می توان جامعه را به سوی ایجاد اشتغال و توزیع عادلانه ثروت سوق داد لذا با سرمایه گذاری اندکی که در این بخش مورد نیاز است به نظر می رسد طی مدت کوتاه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مونسان تاکید کرد: برگزاری جشنواره های غذایی و اقوام می تواند گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود معطوف کند لذا باید از فرصت های پیش رو در راستای جذب سرمایه گذارن استفاده کرد.

901

کد خبر: 834984

وب گردی

وب گردی