برگزاری جشنواره روستایی گردو در روستای تاد تفرش

به مناسبت هفته فرهنگی تفرش، دومین جشنواره روستایی گردو روز جمعه در روستای تاد با حضور فرماندار، نماینده مردم این شهرستان در خانه ملت و جمعی از مسئولان محلی و اقشار مختلف برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جشنواره انواع غذاهای محلی و دسرهای ویژه این روستا طبخ و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.
عرضه انواع گردو، بادام و محصولات باغی تفرش به عنوان محصول کشاورزی برجسته و اجرای نواهای محلی از برنامه های این جشنواره بود.
مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مرکزی در این آیین گفت: باید از ظرفیت مطلوب روستاها به منظور گسترش گردشگری استفاده موثر و هدفمندشود.
سعید فائض پور افزود: زنده نگه داشتن آیین های کهن روستایی و توجه به اقتصاد مقاومتی از اهداف برگزاری جشنواره روستایی است.
وی اظهار کرد: توسعه گردشگری در روستا با ایجاد فضاهای بوم گردی محقق می شود و این مهم در استان مرکزی در حال رشد و پیشرفت مطلوبی است.
فائض پور گفت: فراهم کردن بازار فروش محصولات کشاورزی از مهمترین خواسته اهالی روستاها است.
وی افزود: شناسایی بازار هدف محصولات کشاورزی می تواند در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.
مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: هفته فرهنگی شهرستان تفرش با اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و با محوریت فرهنگ پذیری شهروندان برگزار شده است.
فائض پورافزود: معرفی فرهنگ و هنر مردم تفرش به عنوان خطه مشاهیر و بزرگان و بیان توانمندی های هنری، فرهنگی و اجتماعی ساکنان بومی از مهمترین اهداف برگزاری این هفته فرهنگی است.
شهرستان تفرش با جمعیت 24 هزار و 913 نفر در 95 کیلومتری اراک واقع شده است.

901

کد خبر: 834998

وب گردی

وب گردی