درخواست آمریکا از شورای امنیت برای وضع تحریم‌های شدیدتر علیه کره شمالی

آمریکا به طور رسمی از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده تا قطعنامه وضع تحریم‌های شدیدتر علیه کره شمالی را به رای بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، این در حالی است که یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی هشدار داده است که کره شمالی می‌تواند 'هر آن 'دست به آزمایش یک موشک قاره‌پیمای دیگر بزند.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا شامل تحریم نفتی کره شمالی و مسدود کردن اموال کیم جونگ اون، رهبر این کشور است.

آمریکا خواهان آن است تا شورای امنیت روز دوشنبه این قطعنامه را به رای بگذارد.

گزارش شده چین و روسیه با تحریم نفتی و مسدود کردن دارایی‌ها مخالف هستند و تنها با ممنوعیت صادرات محصولات نساجی کره شمالی موافق هستند.

آمریکا امیدوار است وضع تحریم‌های شدیدتر باعث ‌شود کره شمالی به برنامه هسته‌ای و موشکی خود پایان دهد.

در همین حال رسانه‌های کره شمالی سالگرد تاسیس این کشور را جشن گرفته و بر اهمیت تجهیز به سلاح‌های پیشرفته تاکید کرده‌اند.

ژوئیه امسال، کره شمالی دو موشک پرتاب کرد و گفت این موشک‌ها از نوع موشک‌های بالیستیک بین قاره‌ای بوده و توانایی هدف قرار دادن آمریکا را دارد.

رودونگ سینمون، روزنامه ارگان کمیته مرکزی حزب کارگران کره از آزمایش‌های موشکی این کشور تمجید کرده و خواهان "رویدادهای معجزه مانند" بیشتری شده است. اشاره این روزنامه به آزمایش‌های موشکی اخیر است که با واکنش همسایگان و کشورهای غربی مواجه شد.

مقام‌های کره جنوبی می‌گویند نشانه‌ای دال بر انجام آزمایش‌های موشکی بیشتر در این هفته از سوی کره شمالی دیده نمی‌شود. مقام‌های کره جنوبی به شدت تحولات همسایه خود را زیر نظر دارند.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در عین حال هشدار داده است که کره شمالی "هر لحظه" می‌تواند یک موشک قاره‌پیما پرتاب کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هم به نقل از یک مقام دولتی که نامش برده نشده گفته است کره شمالی می‌تواند "هر آن" به هفتمین آزمایش هسته‌ای خود دست بزند.

802

کد خبر: 835042

وب گردی

وب گردی