بخش تجسمی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبزافتتاح شد

بخش تجسمی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با حضورعیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، فرهاد توحیدی دبیر جشنواره و جمعی از داوران، هنرمندان و اهالی رسانه عصر روز شنبه 18 شهریور در گالری صبا افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، بخش تجسمی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با حضور آثاری از 48 کشور همچون چین، مکزیک، فرانسه، روسیه و ... در رشته های عکس، پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور، هنرهای مفهمومی، ویدیو آرت با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، فرهاد توحیدی دبیر جشنواره، مهدی توحیدپورمدیراجرایی جشنواره، هدیه تهرانی،میترا حجار ،اسماعیل میرفخرایی ، اکبرعالی، از داوران بخش سینمایی، افشین بختیار داور از هیات انتخاب بخش تجسمی، شهاب الدین عادل از اعضای هیات انتخاب بخش سینماییوجمعی از اهالی رسانه و علاقه مندان افتتاح شد.

تنها دو درصد مردم درگیر مسائل محیط زیست هستند

عیسی کلانتری درباره این نمایشگاه گفت: جشنواره تجسمی فیلم سبز می تواند عموم مردم را با مشکلات محیط زیست آشنا کند و آنها را حامی محیط زیست کند. من معتقدم تلنگرهایی لازم است تا آدم ها طرفدار محیط زیست شوند و این جشنواره با توجه به گستردگی که در کشور دارد در این زمینه می تواند موثر باشد.

وی تاکید کرد: عامه مردم هنوز اهمیت مسائل محیط زیستی را به آن صورتی که تهدید می شویم، نمی دانند. مسائلی مثل مسائل آب، خاک، مسائل پسماندها و زباله ها، در خطر بودن برخی از حیوانات و زندگی مردم با آلاینده ها این ها همگی مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو درصد مردم درگیر محیط زیست هستند، افزود: اگر این نوع فعالیت ها به همراه معاونت اجتماعی که قرار است در سازمان محیط زیست برای مشارکت بیشتر مردم و آشنایی آنها با محیط زیست راه اندازی کنیم، ادامه پیدا کند، امید است که مردم بیشتر به مسائل محیط زیستی توجه کنند.

رئیس سازمان محیط زیست نقش جشنواره را در هشدار به کسانی که در نابودی طبیعت نقش دارند اینطور توصیف کرد: آلوده کنندگان عمده محیط زیست کسانی هستند که فکر نمی کنند در حال تخریب محیط زیست هستند. امروز یکی از دلایل اصلی انقراض حیوانات ما کمبود غذاست و این کمبود غذا به آسیب هایی که انسان محیط زیست می زند، برمی گردد.

جشنواره فیلم سبز باید مردمی باشد

معصومه ابتکار نیزبا تاکید بر این که جشنواره فیلم سبز با همت هنرمندان ادامه پیدا کرد، گفت: جشنواره با همت هنرمندانی راه اندازی شد که قلبا به حفظ محیط زیست اعتقاد داشتند و به آن عشق می ورزیدند و فرهاد توحیدی در شرایط سختی با عشق این جشنواره را دوباره راه اندازی کرد.

وی افزود: تلاش های تیم برگزاری جشنواره که با فداکاری وارد کار شدند و با علاقه و اعتقاد در این کار مشارکت کردند نیز موجب استقبال خوبی از طرف مردم شد.

ابتکار بیان کرد: از ابتدا هدفمان این بود که این جشنواره مردمی باشد و در هر جا که سالن سینمایی است پیام محیط زیستی ما از طریق جشنواره فیلم سبز پخش شود و خوشبختانه در جشنواره ششم هم داریم به این هدف نزدیک ت می شویم. سال گذشتهتوفیق داشتم در ابتدای جشنواره در زاهدان باشم و استقبالبسیار خوبی را در بین مردم آنجا دیدم و متوجه شدم در شهرهای دیگر هم به حفظ محیط زیست اهمیت می دهند و همه مردم ایرانجشنواره را متعلق به خودشان می دانند.

وی تاکید کرد: هنر از موثرترین روش های برقراری ارتباط است و ما امروز در حوزه محیط زیست نیازمند برقراری ارتباط هستیم.

501

کد خبر: 835135

وب گردی

وب گردی