لزوم تغییر در سطح مدیران ارشد استان مازندران/ ارائه یک برنامه چهارساله و یک ساله از سوی استاندار

نماینده مردم قائمشهر گفت: چه در صورت تغییر و چه ابقای استاندار مازندران در سطح مدیران ارشد استان نیاز به خانه تکانی جدی است.

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر درمورد تغییر یا ابقای استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: معمولا پس از معرفی کابینه دولت از سوی رئیس جمهور ضرورت تغییر یا تثبیت در ادوار مختلف مطرح بوده است.

وی با اشاره به این که بحث تغییر یا ابقای استاندار مازندران در مجمع نمایندگان این استان هنوز مطرح نشده است، گفت: در هفته جاری احتمال دارد این بحث در جلسه مجمع نمایندگان مازندران در دستور کار قرار بگیرد.

مجمع نمایندگان بر سر موضوع تغییر یا تثبیت استاندار بحث خواهند کرد

نماینده مردم قائمشهر افزود: در جلسه نمایندگان مازندران احتمال بررسی چند موضوع است، اول تثبیت استاندار فعلی است، همانطور که دکتر روحانی برخی از وزرای کابینه یازدهم را برای کابینه دوازدهم مجددا به مجلس پیشنهاد دادند و مجلس رای اعتماد به آنها داد احتمال تثبیت تعدادی از استانداران در استان ها وجود دارد؛ دوم ممکن است از وجود استاندار به عنوان استاندار در استان دیگری استفاده و یا در دستگاه های اجرایی در سطح ملی استفاده شود.

وی تاکید کرد: مجمع مازندران قطعا درباره این موضوع بحث خواهند کرد و نظرات مشورتی خود را در خصوص تثبیت یا تعویض استاندار مازندران به وزیر محترم کشور آقای رحمانی فضلی ابلاغ خواهند کرد.

ارائه یک برنامه چهارساله و یک برنامه یک ساله از سوی استاندار

ادیانی درمورد انتظاراتش به عنوان نماینده مردم در مجلس از استاندار گفت: هر شخصی که قصد دارد استاندار مازندران بشود باید دو برنامه ارائه دهد؛ اول این که برنامه ای چهار ساله یعنی از آغاز شروع به کار خود تا پایان سال فعالیتش که در حوزه توسعه استان به چه نقطه ای باید برسد.

وی تصریح کرد: این برنامه چهار ساله باید مبتنی بر سند توسعه استان مازندران و اسناد بالادستی باشد به انضمام دیگر ظرفیت ها و قابلیت هایی که در استان وجود دارد.

نماینده مردم قائمشهر در ادامه گفت: دومین برنامه ای که باید بدهد برنامه یک ساله ای ارائه است و سپس نمایندگان مجمع مازندران در پایان یک سال با استاندار جلسه ای بگذارند و اعمال یا عدم اعمال برنامه را بررسی کنند و در صورت تشخیص این که موضوع که برنامه عملیاتی نشده است باید ادله قانع کننده ای استاندار ارائه دهد و اگر ادله قابل قبول نبود مجمع نمایندگان پایان بیعتشان را با استاندار اعلام میکنند.

ادیانی تصریح کرد: استاندار باید برنامه محور باشد و در چارچوب سیاست ها و توجه به توسعه استان حرکت کند.

لزوم تغییر در سطح مدیران ارشد استان

نماینده مردم قائمشهر در پایان گفت: در صورت تغییر و یا ابقای استاندار مازندران در سطح مدیران ارشد استان نیاز به خانه تکانی جدی است، زیرا در چهار سال گذشته بخش قابل اعتنایی از استان نسبت به برنامه پنجم عقب هستند و برخی از این ها اساسا ادبیات مدیریتی و نگاه توسعه ای نسبت به استان را ندارند.

901/900

کد خبر: 835174

وب گردی

وب گردی