ترامپ از دریچه «دشمنی با ایران» به جهان نگاه می‌کند

یک خبرنگار آمریکایی با انتقاد از فروش تسلیحات 3.8 میلیارد دلاری به بحرینِ «بی‌رحم و سرکوبگر»، تصریح کرده که دولت دونالد ترامپ تنها از منشور تنفر از ایران به موضوعات جهانی می‌نگرد.

به گزارش ایسکانیوز ، موافقت دولت آمریکا با فروش مقادیر تازه و هنگفت تسلیحاتی به بحرین، با انتقاد یک خبرنگار ارشد آمریکایی مواجه شده و او چنین کاری را ناشی از تنفر دولت دونالد ترامپ از ایران دانسته است.

دولت آمریکا اعلام کرده که وزارت خارجه این کشور فروش بیش از 3.8 میلیارد دلار سلاح شامل جنگنده‌های اف‌-16، موشک و قایق‌های گشتی به بحرین را تأیید کرد.

مطابق اعلام پنتاگون، این بسته پیشنهادی، فروش 19 جنگنده لاکهید مارتین F-16V به ارزش بیش از 2.7 میلیارد دلار را شامل می‌شود.

«نیکلاس کریستف» روزنامه نگار آمریکایی و برنده دو جایزه پولیتزر که از 2001 ستون‌نویس و یادداشت نویس نیویورک تایمز است، به شدت از این اقدام انتقاد کرده است.

او تصریح کرد: «ناراحت کننده است که شاهد باشیم وزارت خارجه آمریکا فروش 3.8 میلیارد دلار سلاح به بحرینی که به صورت فزاینده‌تری سرکوبگر شده را تایید کرده است؛ کشوری که حالا مخالفان را به خاطر توئیت کردن به زندان می‌اندازد».

این خبرنگار ارشد آمریکایی افزود: «دولت ترامپ فقط از دریچه [ میزان تنفر دیگر کشورها از] ایران به جهان نگاه می‌کند. اگر بحرین از ایران متنفر است، در این صورت تسلیحات (آمریکایی) دریافت می‌کند و اینکه بحرین چقدر بیرحم و سرکوبگر است، اهمیتی ندارد».

کد خبر: 835178

وب گردی

وب گردی