غدیر، عید ولایت و دوام و بقای اسلام است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: غدیر، عید ولایت و دوام و بقای اسلام است و نباید هرگز فراموش شود ،غدیر پایه اصلی دین مبین اسلام به شمار می آید.

به گزارش ایسکانیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر شنبه درحاشیه شرکت در پیاده روی بزرگ غدیر با عنوان «کاروان شادی بیعت» در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که باید همه به غدیر اهمیت دهند و تا جایی که می توانند با حقیقت غدیر آشنا شوند، اظهار کرد: وظیفه مردم است که باشکوه هر چه بیشتر در مراسم راهپیمایی ها و جشن های غدیر شرکت و به حقیقت غدیر معرفت پیدا کنند.
وی ضمن تجلیل و قدردانی از شرکت باشکوه مردم دراین پیاده روی بزرگ در شهر مقدس قم افزود: خوشبختانه این راهپیمایی و جشن، باشکوه برگزار شد و پس از این نیز باید باشکوه هر چه بیشتر برگزار شود.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود، با تاکید بر بزرگداشت عید سعید غدیر خم خاطرنشان کرد: سفارش کرده ایم که به مقدسات هیچ کس در این مراسم بزرگ اهانتی نشود.
پیاده روی بزرگ غدیر با عنوان «کاروان شادی بیعت» با شرکت زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
امت خداجو و ولایتمدار در حالی که پرچم های رنگی با عنوان های یا مهدی(عج)، یا علی(ع) و یا حضرت معصومه(س) به همراه داشتند، لبیک گویان؛ با ندای الله اکبر، لبیک یا مهدی(عج) و یا علی(ع) بار دیگر با امام زمان خویش، حضرت مهدی(عج) تجدید میثاق و بیعت و بر ادامه راه ائمه اطهار(ع) تاکید کردند.
در طول مسیر آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به خیل عاشقان امیرالمومنان امام علی(ع) و حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پیوستند و همراه آنها شدند.
«غدیر خم» نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در 18 ذی حجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خداوند متعال اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.

کد خبر: 835242

وب گردی

وب گردی