تجهیزات موجود در زمان و مکان لازم استفاده می شوند/وجود پاره ای کاستی ها در این حوزه را قبول داریم

مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن غیر قابل قبول دانستن اینکه برخی تجهیزات پزشکی به دلیل نبود مسئول فنی و اپراتور کافی  استفاده نمی شوند گفت: همه تجهیزات موجود کشور در زمان و مکان لازم مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به هیچ وجه قابل استفاده نبودن برخی تجهیزات پزشکی به دلیل نبود مسئول فنی و اپراتور کافی را نمی پذیریم اظهار داشت: همه تجهیزات موجود در کشور در زمان و مکان لازم مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر محمود بیگلر همچنین با اشاره به این موضوع که تصور مذکورممکن است پس از تغییر سیاست های سازمان غذا و دارو و سطح بندی کالاهای هایتک و توزیع آنها براساس نیاز و شرایط جغرافیایی دانشگاه ها مطرح شده باشد اضافه کرد: علی رغم رویه سابق که توزیع تجهیزات پزشکی در شهرهای بزرگ متمرکز بود اصولا دیگر تجهیزاتی در دانشگاه نگهداری نمی شود که سطح بندی اش بخواهد خارج از اصول و قوانین صورت پذیرد.

وی افزود: وجود پاره ای کاستی ها مثل به روز نبودن و معوقات عملیاتی در این حوزه را قبول داریم و می پذیریم که به هر حال باید دستگاه هایی جدید را جایگزین دستگاههایی فرسوده ای مثل سی تی اسکن و آنژیوگرافی نمود که مثلا 10-15 کار کرده اند و طبیعی است که این کار باید بسیار هنرمندانه مدیریت شود تا سیاست های اقتصاد مقاومتی فدای واردات بی رویه نشود.

این مقام مسئول تاکید کرد: مهمترین اقدام اداره کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی در سالهای اخیر شاید همسو کردن ضوابط داخلی با استانداردهای بین المللی بوده باشد زیرا برای ما واقعا ناراحت کننده است که مردم هنوز هم برای استفاده از سی تی اسکن و ام آر آی ناگزیر به پیمودن مسافتهای زیاد باشند.

دکتر بیگلر در پایان خاطر نشان کرد: تمام اهتمام ما و مبنای سیاست های ما رسیدن به شاه جمله مقام معظم رهبری است که فقط خود بیماری باید دغدغه بیمار و خانواده اش باشد.

701

کد خبر: 835264

وب گردی

وب گردی