فیلم «طاقباز» برایم ماراتن بازیگری بود

بازیگر فیلم سینمایی «هیس دختر ها فریاد نمی زنند» با بیان اینکه فیلم «طاقباز» یک جور ماراتن بازیگری بود، از چگونگی پرداخت نقش خود و تولید این اثر متفاوت می گوید.

مهدی ماهانی که به تازگی در فیلم «طاقباز» به کارگردانی شهرام اسدزاده عهده دار نقش اصلی فیلم بوده درباره این فیلم سینمایی به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: کاراکترم در این فیلم نقشی در واقع غیر متعارف بود به این معنی که این نقش با شخصیت واقعی هر انسان نرمال و سالمی که در جامعه زندگی می کند فاصله بسیاری داشت. شخصیتی که به انواع مواد مخدر از جمله شیشه اعتیاد شدید دارد و دیگر توانایی تشخیص واقعیت از خیال را از دست داده است.

وی با اشاره به روند شکل گیری کاراکتر، اظهار داشت: برای رسیدن به این نقش سعی کردم اول در کنار آدمهایی که مصرف کننده هستند و در دام اعتیاد قرار گرفته اما آنچنان به منجلاب اعتیاد نرفته اند، قرار بگیرم. با توجه به شخصیتی که در فیلمنامه بود مرحله به مرحله به این آدم ها نزدیک شدم و حدود یک ماه با دو نفر از این آدم ها رفت و آمد داشتم. طرز نگاه آنها همچنین طرز صحبت کردنشان ایده های زیادی به بنده داد.

ماهانی از دیگر تجربه‌های جدید در این کار و سختی آن، گفت: فیلمبرداری را از جاده شروع می کردیم و به دلیل فلاش بک‌هایی که در فیلم بود و باید به زمان گذشته بر می گشتیم این کار را برای ما سخت تر می کرد.

بازیگر سریال «دلنوازان»، افزود: ما هر سکانسی را در فیلم یک روز با بازیگردان تمرین می کردیم و یک روز با همکاران بازیگر و در واقع زمان تعویض لباس و گریم را نیز در حین فیلمبرداری تمرین می کردیم، چون در این فیلم شکست زمانی وجود داشت و به گذشته می رفتیم و بر می گشتیم به حال، قاعدتا باید لباس ها و گریم در حین فیلمبرداری سکانس عوض می شد و این یکی از نکات چالش برانگیز فیلم «طاقباز» برای بازیگران بود.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم این فیلم مورد توجه بیننده عادی و تماشاچیان حرفه ای سینمایی قرار بگیرد، گفت: اینکه چطور بدون کات گریم ها و لباس ها سر صحنه تغییر می کرد و در ادامه با فیلمبردار و دکوپاژی که کارگردان برای ما در نظر گرفته بود تمرین می کردیم و بعد از اینها وقتی برای هر سکانس به جمع بندی می رسیدیم، یک روز با همه‌‌ی گروه تمرین می کردیم. حالا شما در نظر بگیرید هفتاد سکانس را ما به این حالت تمرین کردیم که این تمرینات بیش از دو ماه طول کشید.

ماهانی با بیان اینکه درنهایت چهار مرحله ضبط نهایی فیلم به پایان می رسید، گفت: در واقع وقتی کارگردان سه دو یک می گفت و فرمان حرکت را می داد این فیلم یک نوع ماراتن بازیگری برای همه بچه ها آغاز می شد چون بدون کات باید ادامه می دادیم و بچه ها بازیگری خود را به رخ می کشیدند.

بازیگر فیلم سینمایی «گشت2» با اشاره به اینکه از حفظ کردن دیالوگ ها تا شرایط پیدا کردن بازیگر در قاب، نور و خیلی اتفاقات دیگر که حقیقتا سختی کار رو دوچندان می کرد، گفت: همین اتفاق برای دوستان پشث صحنه مانند فیلمبردار، صدا بردار، صحنه و گریم هم می افتاد که اشاره به آنها را به خود عوامل واگذار می کنم.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم سینمایی طاقباز از مضمونی اجتماعی برخوردار است که درخلاصه داستان آن آمده: شاهرخ درمقطعی از زندگی خود پیوسته در تشخیص دنیای واقعی و توهمات معلق است و باعث بروز اتفاقات غیر قابل جبرانی برای خود و افراد پیرامونش می شود.

سارا خوئینی ها، مهدی ماهانی، افشین سنگ چاپ، شهریار حیدری، تیما پور رحمانی، آسیه اسدزاده، سارا ماهینی، ایمان ده یادگاری و آروشا نوری بازیگران این فیلم هستند.

«طاقباز» به نویسندگی و کارگردانی شهرام اسدزاده و تهیه کنندگی علی یاور تولید شده است.

500

کد خبر: 835278

وب گردی

وب گردی