نیکنام : ناشران از  چاپ آثار نوقلمان ترس دارند

مدیر نشر ویدا، گفت: در کشورمان نویسندگان زیادی قادر به تالیف کتاب برای نوجوانان هستند که باید توسط ناشران به جامعه فرهنگی معرفی شوند.

رضا نیکنام در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره افزایش کتاب‌های ترجمه شده برای نوجوانان در بازار کتاب، گفت: در کشور ما نویسندگان خوبی وجود دارند که آثار قابل توجهی برای نوجوانان نگارش می کنند، اما اغلب این افراد آثارشان به مراکز مختلف فرهنگی برای نقد و بررسی فرستاده نشده است و به نوعی از پختگی لازم برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه معمولا ناشران از سرمایه گذاری در کارهای نویسندگان نوقلم ترس دارند، افزود: اگر بتوانیم تعدادی از نویسندگان را در حوزه نوجوانان و ژانرهای فانتزی پرورش دهیم و به جامعه فرهنگی خودمان بشناسانیم چرا که در حال حاضر نویسندگان آثار پرفروشی مانند آرمان آرین و نیما کهندانی در کشورمان بسیار هستند که شناسایی نشده اند.

نیکنام با بیان اینکه نشر ویدا هیچ منعی در چاپ آثار جدید نداریم، گفت: در چاپ یک اثر به نام فرد مورد نظر و اینکه اولین تجربه نوشتاری اش است، کاری نداریم و در صورت تائید تیم کارشناسان فنی انتشارات هر اثری که براساس استاندارهای نشر باشد را چاپ می کنیم.

ناشر تخصصی کتاب‌های ژانر ترس و وحشت برای نوجوانان، اظهار کرد: برای تائید یک اثر تیم کارشناسی توسط نشر ویدا آثار افراد را در ژانرهای مختلف اعم از رئال، ترسناک، علمی – تخیلی، پلیسی – معمایی را بررسی می کنند. این تیم آثار نویسندگان را از نظر ادبی، محتوایی و استاندارهای داستانی بررسی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، انتشارات ویدا در حوزه کودک و نوجوان آثاری چون «انتقام از جن‌های زیرزمینی»، «انتقام جادوگر»، «انسان گرگ‌ نما»، «چطور به زبان اژدها‌ها صحبت کنیم»، «چگونه دزد دریایی شویم»، «خون‌بهای گزاف»، «خون هیولا»، «الری کویین»، «افسانه‌های دختر ایرونی»، «مجموعه طنز کرکی کسل»، «عروسک سنگ صبور»، «دختر انار»، «ماجرای پودینگ کریسمس»، «آخرین جلسه احضار روح»، «ماه پیشونی»، «زمان وحشت»، «چل گیس و حسن کچل»، «حقیقت پنهان» و «دایره وحشت» را منتشر کرده است.

502

کد خبر: 835284

وب گردی

وب گردی