زاکانی: تشکیلات قائل به شخص نباشد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در افتتاحیه دوره خط امام مسئولین بسیج دانشگاه ها در اردوگاه آبعلی گفت:تشکیلات را غیرقائل به شخص درست کنید تا اگر حداقل کاری را که می کند حداکثر تاثیر را داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، زاکانی امروز در مراسم افتتاح دوره خط امام که با حضور مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور در اردوگاه سیدالشهداء (ع) آبعلی آغاز شد، گفت: مسئول بسیج دارای شرایط و ویژگی های خاص است مانند اینکه معرفت دارد، بصیرت دارد، پیوستگی خود با امام زمان و ولایت را در جامعه داراست، دارای نقشه راه است و خودش اسوه و الگو برای دیگران است.
وی با بیان اینکه قیمت کار تشکیلاتی مثل نماز جماعت است، افزود: رهبر انقلاب فرمودند که آن دسته از پیامبران موفق بودند که یار داشتند و تشکیلاتی عمل کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه اگر چه پیامبر اکرم (ص) در چند سال بعد بعثت خود تعداد کمی جذب تشکیلات کرد اما شرایط در ادامه به گونه ای رقم خورد که این تشکیلات مستحکم و پیوسته شد، گفت: برخی افراد اگرچه سخت جذب می شوند ولی اگر جذب شوند یک جمع کثیری با خود همراه می آورند پس باید این افراد را تخصصی جذب کنیم.
زاکانی با بیان اینکه امیرالمومنین مبنای سنجش انسان هاست پس باید خود را به امیرالمومنین و اعمال اون نزدیک کنیم و لازمه این هم هم مطالعه نهج البلاغه است، گفت: کثرت خواهی اهل حق جان برکف ناشی از این مورد است که آنها خوب می فهمند، به موقع می فهمند و اهل قیام به موقع هستند و در واقع آتش به اختیارند.
وی با اشاره به اینکه برای کار تشکیلاتی باید از نزدیکان خود شروع و روی آنها تاثیر گذاشت، افزود: در دانشگاهها باید برنامه ها را برای بسیجی سازماندهی شده، بسیجی سازماندهی نشده، افراد بی تفاوت، منتقدین، مخالفین و معارضین طراحی و اجرا کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به سخنان رهبری در دیدار دانشجویان در سال 80 تاکید گفت: معظم له فرمودند که تشکیلات باید دارای راس فکور و چالاک، بدنه سازماندهی شده و ارتباط بین راس فکور و بدنه سازماندهی شده باشد به طوریکه بدنه اقدامات را لمس و به راس فکور منتقل کند.
زاکانی با بیان اینکه تشکیلات باید به صورت خود توسعه کننده باشد، تصریح کرد: تشکیلات را غیرقائل به شخص درست کنید تا اگر حداقل کاری را که می کند حداکثر تاثیر را داشته باشد.
وی اضافه کرد: گاهی باید پشت سر ولی و بعضی مواقع هم جلوتر از ولی حرکت کرد یعنی خط را باید باز کرد و هرموقع هم که لازم شد باید برگشت و مماس با ولی قرار گرفت.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: تعامل با تشکل ها، اساتید، مدیران و کارمندان را در برنامه خود داشت باشید.

کد خبر: 835384

وب گردی

وب گردی