مدیران استان مرکزی که کمتر در شهرستان‌ها حضور می‌یابند مواخذه می‌شوند

استاندار مرکزی گفت: آن دسته از مدیران استانی که در سال ۹۶ حضور کم‌رنگی در شهرستان‌ها داشته یا اصلا حضور نداشته‌اند مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در نشست با شوراهای اسلامی شهرستان‌های محلات، دلیجان، نیم‌ور و نراق که در استانداری برگزار شد با اشاره به اعتراضات شوراهای این مناطق به حضور کم‌رنگ مدیران استانی در شهرستان‌ها آنها اظهار داشت: یک جلسه شورای معاونان برگزار می‌کنیم و از معاونان درخواست می‌کنیم که عملکرد دستگاه‌های مربوط به خود را مورد بررسی قرار دهند خود بنده هم این موضوع را تحت نظارت قرار می‌دهم و مدیرانی را که حضور کم‌رنگ در شهرستان‌ها دارند یا اصلا در این مناطق حضور نمی‌یابند مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

وی افزود: بنده به‌عنوان نماینده دولت و استاندار مرکزی هیچ منفعت شخصی، منطقه‌ای و طایفه‌ای ندارم یک عضو شناسنامه‌دار سیاسی شناخته شده در کشور هستم و افتخار می‌کنم به خط سیاسی خود اما هیچ‌گاه در منافع یک طیف و گروه قرار نگرفتم، هدف بنده ساختن ایرانی آزاد و سربلند است و در هر منطقه‌ای که مشغول خدمت شوم این هدف را دنبال می‌کنم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تعلق جغرافیایی به هیچ منطقه‌ای ندارم و حتی به جایی هم که تعلق دارم خیلی منطقی نگاه می‌کنم اظهارنظر بنده از موضع تجربه بوده و غرضی نداشتم و خالی از حب و بغض صحبت می‌کنم و موضع‌گیری‌های بنده سمت و سوی تند و هیجانی ندارد.

زمانی‌قمی بیان کرد: فرمایشات شوراهای حاضر در جلسه امروز همه مطالباتی درست و به حق است اما باید بپذیریم که برطرف کردن همه این مشکلات از دست بنده و دولت خارج است، شوراهای این مناطق می‌توانند گذشته شهرستان خود را مطالعه کنند و ببینند که کدام استاندار بیشتر در شهرستان آنها حضور یافته است، در شهرستان‌ها حضور یافته‌ایم و در حد وسع و توان اقداماتی را انجام داده‌ایم که وظیفه بوده و منتی نیست.

وی ادامه داد: با تمام وجود برای برطرف‌سازی نگرانی‌های موجود در این مناطق تلاش می‌کنیم، هیچ تغییر و تحولی در تقسیمات کشوری وجود ندارد و در استان مرکزی هم به‌طور قطع هیچ تقسیمی انجام نمی‌شود، نسبت به تمامی نظرات به عنوان یک انسان احترام قائل هستم اما نظر دولت را هم مطرح می‌کنم زیرا در جایگاه نماینده دولت در کنار احترام به تمام نظرات و گروه‌ها دنبال وفاق، یکپارچگی، اتحاد و هم‌گرایی در استان هستم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: به‌عنوان کارشناسی که سابقه طولانی در وزارت کشور دارم، با مسئله انتزاع دلیجان و محلات از استان مرکزی همراهی نمی‌کنم و سیاست دولت هم انتزاع و تقسیمات کشوری نیست بلکه شنیدن مسائل و مشکلات است.

زمانی‌قمی خاطرنشان کرد: هیچ نوع منفعتی در استان مرکزی ندارم و تنها 30 سال تجربه خود را برای آباد ساختن این منطقه که نقطه‌ای از ایران اسلامی است آورده‌ام و به‌دنبال ایجاد اتحاد و وفاق میان شهرستان‌های این استان هستم زیرا خدا هم با دستان متحد است.

902/900

کد خبر: 835467

وب گردی

وب گردی