تظاهرات حمایت از مسلمانان میانمار درلندن

گروهی از معترضان در شهر لندن پایتخت انگلیس در اعتراض به کشتار مسلمانان روهینگیا از سوی مقامات میانمار تظاهرات کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شعار اصلی این تظاهرات که در مقابل مقر دولت انگلیس در خیابان داونینگ استریت شهر لندن برگزار شد، این بود: «نسل کشی روهینگیا را متوقف کنید».

در این تظاهرات حدود 200 نفر شرکت داشته و تصاویر، پلاکاردها و بنرهایی با مضمون محکومیت کشتار و وحشی‌گری علیه اقلیت مسلمان روهینگیای میانمار به نمایش گذاشتند.

نور الاسلام، رئیس یک سازمان حامی این اقلیت مسلمان به نام "سازمان ملی روهینگیای آراکان" اظهار داشت: این نشان از خشم مسلمانان دارد. ما خشم خود را علیه دولت میانمار که دست به نسل‌کشی مردم ما زده اعلام می کنیم.

وی اظهار کرد: ما می‌خواهیم توجه دولت انگلیس را با توجه به عضویتش در شورای امنیت سازمان ملل و این که یک کشور قدرتمند است به این مساله جلب کنیم. باید دولت بریتانیا همین الان در این مناقشه مداخله کند.

روی برخی از پلاکاردهای معترضان نوشته شده بود:« نسل‌کشی روهینگیا در آراکان را متوقف کنید» و «محدودیت کمک‌رسانی را متوقف کنید».

برخی از معترضان تصاویر ناگواری از کشته شدن قربانیان روهینگیا در کشتارهای اخیر در میانمار را به نمایش گذاشتند.

نور الاسلام اظهار داشت: ما نمی خواهیم مثل گدایان یا آوارگان با حقارت در بنگلادش یا کشورهای دیگر زندگی کنیم. آنجا سرزمین ما است و ما در سرزمین خود خواهیم مرد.

وی همچنین تاکید کرد که باید یک منطقه امن در داخل آراکان ایجاد شده و یک مداخله انسانی در این منطقه ضروری است.

وی گفت که تلاشهای اخیر دولت و رئیس جمهور ترکیه برای حمایت از مسلمانان روهینگیا بسیار مایه دلگرمی بوده است.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 835560

وب گردی

وب گردی