تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار

دانشجویان شرکت کننده در اردوی آموزشی و تشکیلاتی حیات طیبه در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار و سکوت نهادهای بین المللی و حقوق بشری تجمع برگزار و بیانیه ای منتشر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دانشجویان شرکت کننده در اردوی آموزشی و تشکیلاتی حیات طیبه در واحد فیروزکوه در محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار تجمع برگزار کردند.

بنابراین گزارش، تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را به کشتار مسلمانان میانمار و همچنین سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری غربی نشان دادند.

نمایندگان تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تجمع بیانیه ای در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار منتشر کردند.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به جنایات ضد حقوق بشری دولت میانمار و انتقاد از سکوت غرب و نهادهای بین المللی در قبال این جنایات، تاکید شده است: این قبیل توطئه های شوم و سازمان یافته بوی حمایت صهیونیزم بین الملل را به مشام می رساند، صهیونیزمی که کودک کشی، مظلوم ستیزی، قتل عامف آوارگی و کوچ اجباری و بی ثباتی در منطقه و جهان را دنبال می کند.

د این بیانیه از سکوت برخی کشورهای اسلامی انتقاد شده است: در این بین اما سکوت معنادار برخی از حاکمان جنایت کار و مفسد کشورهای اسلامی همچون تیری زهرآگین بر قلب امت اسلامی فرو رفته است.

تشکل های اسلامی-سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی در ادامه با محکومیت فاجعه روی داده در میانمار تاکید شده است: از دولت محترم و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص شخص وزیر امور خارجه مملکت خواستار است با بکارگیری کلیه ابزار و توانمندی های سیاسی و دیپلماسی و منسجم ساختن کشورهای اسلامی منطقه، با فشار بر دولت گردن کش میانمار از خسارات و جنایات هولناک بر مسلمانان روهینیگا جلوگیری بعمل آورند و در صورت عدم همکاری آن دولت، دستگاه دیپلماسی ایران و سایر کشورهای اسلامی می بایست با طرح موضوع در شورای امنیت سازمان مللف خواستار اشد مجازات برای مسببین این جنایت گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران می تواند به وسیله ای عضویت در محافلی از جمله سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش عدم تعهد و...در خواست اعزام گروه های میانجی و تیم های حقیقت یاب بین المللی را به منظور تسریع در رسیدگی به وضعیت نامطلوب آن مردم داشته باشد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی از مردم شریف ایران اسلامی می خواهد تا هم چون همیشه با ارسال کمک های انسان دوستانه خود تسکینی برای درد بی مانند یتیمان و آوارگان میانماری باشد.

کد خبر: 835628

وب گردی

وب گردی