نبود استانداردهای جهانی حلقه مفقوده سازندگان داخلی/ باید به سمت صادرات حرکت کرد

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید براینکه ایران توان صادرات انواع کلاها را دارد، گفت: ما در حال حاضر در این زمینه مشکلی نداریم تنها مشکل ما نبود مونوگرام API یا استانداردهای جهانی است.

رضا خیامیان رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با اشاره به قراردادهای جدید نفتی اظهار کرد: انجمن سازندگان تجهیزات نفت سعی برآن دارد که در قراردادهای IPC همکاری لازم را داشته باشد، به طوری که با تدوین برنامه‌های اصولی تلاش ‌می‌کند تا با مشارکت شرکت‌های خارجی در قراردادهای جدید نفتی حضور گسترده داشته باشند.

او تاکید کرد: بهترین روش برای انتقال دانش فنی ایجاد شرکت‌های ایرانی و خارجی است اگر این شرکت‌ها ایجاد شود نه تنها دانش ارتقا پیدا می کند بلکه بحث صادرات را به راحتی می توانیم انجام دهیم.

خیامیان افزود: با انتقال دانش و مدیریت لازم می‌توان بازار شرکت‌های خارجی را در دست گرفت. ما باید به سمتی حرکت کنیم که نیازهای نفت را تامین و به سمت صادارت حرکت کنیم. چرا که بدون صادرات کیفیت کالا ارتقا نمی‌یابد، برای اینکه کیفیت کالای تولیدی ارتقا یابد بایستی به سمت صادرات حرکت کنیم.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید براینکه ایران توان صادرات انواع کلاها را دارد، اظهار داشت: ما در حال حاضر در این زمینه مشکلی نداریم، تنها مشکل ما نبود مونوگرام API یا استانداردهای جهانی است که ما بخاطر مسائل تحریم این مونگرام را نداریم و به همین خاطر کشورهای خارجی کالاهای تولیدی ما را قبول ندارند. ما الان در تلاش هستیم که این معضل را برطرف سازیم در این صورت می‌توانیم مونوگرام API یا استانداردهای جهانی را کسب کنیم.

او تصریح کرد: انجمن نفت به عنوان متولی به موضوع مونوگرام ورود پیدا کرده اگر موانع برطرف نشد مشابه این مونوگرام API قرارداد ببند می‌تواند واحدها را ارزیابی و تعیین صلاحیت کنند.

خیامیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت نفت تعامل مناسبی با سازندگان داخلی دارد و تقریبا از توانمندی واحدها به خوبی در پروژه‌ها استفاده می‌کند.

402

کد خبر: 835646

وب گردی

وب گردی